OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Organisatorisk placering
Enheten för analys och ansökan är placerad i Västerås och har idag 26 medarbetare. Enheten ansvarar för att hantera de analyser, arbete och beslutsfattande som behövs för att hantera ansökningar om att bedriva utbildning. Arbetet inom enheten omfattar huvudsakligen omvärldsbevakning, analys och ansökan. Enheten hanterar även frågor och handläggning rörande inplacering i SeQF.
Arbetsuppgifter
Administrativa uppgifter på enheten såsom diarieföring av inkommande ärenden, expediering av beslut samt support till utbildningsanordnare. Arbetet innebär även hantering av dokumentmallar och rutinbeskrivningar, registrering i myndighetens verksamhetssystem samt att vara behjälplig av tester vid utveckling av system. Utöver det kommer du också stödja enhetens handläggare i administrativa frågor och rollen innebär både interna och externa kontakter. Arbetet kommer också innebära viss handläggning inom enhetens område.
Krav på utbildning och erfarenhet
• Gymnasieutbildning inom exempelvis administration eller ekonomi, motsvarande kompetens på lägst SeQF-nivå 4. Alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet vi som arbetsgivare bedömer likvärdig.
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta i administrativa stödsystem samt att arbeta i MS Office Word och Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift
Meriterande
• Erfarenhet från administrativt arbete i statlig verksamhet
• Grundläggande kunskap om handläggningsarbete
• Erfarenhet av arbete i diariesystem
Personliga egenskaper
Vi söker en noggrann och strukturerad person som har en hög känsla för kvalitet och service. Eftersom arbetsuppgifter och arbetsformer varierar behöver du kunna prioritera bland arbetsuppgifter och ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt samt hitta alternativa lösningar avseende rutiner och arbetssätt. Du har ett positivt förhållningssätt och trivs med att ha många kontakter både intern och extern.
För dig är det naturligt att på ett prestigelöst sätt dela med dig av dina kunskaper och bidra till en god arbetsmiljö. Du är medveten om de krav på integritet och opartiskhet som följer med arbetet på en statlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning på ca 1,5 år. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Västerås.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Jenny Twana 010-209 02 43. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-handläggare Emma Fröst 010-209 02 47.
Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Sophia Ulfstedt, 010-209 01 91 och för ST Senad Svraka, 010-209 01 17. För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss, och om organisationen, gå in på myh.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2 december 2021. Du ansöker nedan via "ansök".
Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.