Administratör

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Administrativa enheten är ett stöd till socialförvaltningens olika verksamheter.

Enheten ansvarar för ekonomiska uppgifter såsom fakturering, inköp och beställning, avstämningar, utbetalningar, ersättningar, planering, bemanning, visst HR-stöd och handläggning av ärenden enligt SoL och LSS. Enheten ansvarar också för diarieföring samt arkivering och har en reception för mottagande av besökare.

Enhetens HR-administratör är föräldraledig och därför söker vi nu en ersättare för ett vikariat med start snarast enligt överenskommelse dock längst till och med 2022-12-31.



Arbetsuppgifter
Som socialförvaltningens HR-administratör ger du administrativt stöd till förvaltningens samtliga chefer. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att upprätta anställningsavtal samt att vara ett stöd kring detta. Du kommer att hantera dokument och frågor gällande företrädesrätt, stötta vid enklare frågor kring rekryteringsförfarandet, upprättandet av rekryteringsannonser samt diarieföring och arkivering av dessa. Att upprätta grundscheman utifrån beställning och bemanningsbehov från chefer ingår också i arbetsuppgifterna, likaså diverse administrativa sysslor som stöd till HR-konsult och chefer.
En del i uppdraget är även att vara enhetschefer behjälpliga med vikarieanskaffning, samt eventuellt stötta upp med schemaplaneringen i kommunens arbete med heltidsresan.

Du är förvaltningens superanvändare både i vårt rekryterings- och schema/bemanningssystem, därav ställer vi krav på att du har goda datakunskaper samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.



Kvalifikationer
Det är viktigt att du har erfarenhet av att verka i politiskt styrda organisationer och att du har erfarenhet av schemaläggning. Kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet, arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen är meriterande. 

Arbetet ställer höga krav på att du är självgående och har lätt för att samarbeta med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra där du också anstränger dig för att leverera lösningar.

Du som söker är energisk och tycker att det är viktigt att slutföra projekt och att nå resultat, och du har inga problem att bli motiverad trots eventuella bakslag.
Det är mycket viktigt att du kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter samt att du har en helhetssyn när det gäller verksamhetens bästa.



Krav
Genomförd gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet av administrativt arbete.

Goda datakunskaper.

Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!


Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.


Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024