OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Brinner du för administration och har ett sinne för siffror? Då är du rätt person, vi söker nu en Administratör till Qstar Försäljning i Norrköping.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående via Unik Resurs.
Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer, och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ. Qstars Station föddes ute på landsbygden med en enda uppgift. Bränsle. 30 år senare har våra automatstationer krupit ut till både i storstäder och motorvägar, men har fortfarande precis samma drivkraft. Att absolut inte leverera något annat än bra bränsle. Sedan 20 år tillbaka har Qstar Energi också levererat bränsle direkt till kunder i alla möjliga branscher. I takt med att vi växt har vi insett vidden av nyttan vi kan göra - och utökat med smörjmedel och allsköns produkter som gör livet som kund lite smidigare. Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det ”lilla” bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling och en nettoomsättning på 5,5 miljarder kronor. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle, Göteborg och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi. Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränslebolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse. Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda, vilket genomsyrar hela organisationen. Vi tycker att hälsa och välmående är viktigt och satsar därför på att bland annat ge våra medarbetare möjlighet till fysisk aktivitet på betald arbetstid.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som administratör arbetar du med löpande transportadministration, så som lassavstämning för att stämma av utgående leveranser till deras kunder och se så att rätt belopp och volym faktureras. Arbetet innebär även kontering genom att förse fakturor med värden för konto, kostnadsställe, projektnummer och liknande som behövs för att bokföra fakturor på rätt sätt. Telefonkontakt och mailhantering med leverantörer, chaufförer och säljare förekommer dagligen. Under månadsbokslut är du spindeln i nätet och har en koordinerande roll där du ser till att leverera och säkerställa rätt uppgifter och siffror vidare till ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med framförallt lastplanering och ekonomiavdelning.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har;
- Gymnasieutbildning samt några års erfarenhet av att arbeta administrativt.
- God system- och datavana.
- Grundläggande kunskap i Excel.
- God svenska i tal och skrift.
Det är meriterande men inte krav om du har;
- Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, transport eller logistik.
- Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete.
- Erfarenhet av en supporterande funktion.
- Engelska i både tal och skrift.
- Kunskap inom transportlogistik.
- God kunskap i bokföring.
Du har en god problemlösningsförmåga där du förutser, identifierar och löser problem och har möjlighet att prioriterar vad som är av störst vikt när du har mycket på gång samtidigt. Du har en god planeringsförmåga och tycker om ordning och reda, men när det inte går som planerat fortsätter du med samma positivitet och engagemang i den nya riktningen. Du har även en god initiativförmåga där du självständigt ser till att arbetet går framåt mot satta tidsplaner. Genom en god självkännedom har du förmågan att på ett ödmjukt sätt använda dina styrkor men även ta hjälp i områden där du inte är lika stark. Du är serviceinriktad och bemöter andra på ett öppet och tillmötesgående sätt.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbo och nås på 070-795 01 89 eller på linda.connbo@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84