Administratör

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning

Inom Arbetslivsförvaltningen i Lysekil har vi samlat vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, daglig verksamhet/sysselsättning, ekonomiskt bistånd, vägledningsfrågor och introduktion av nyanlända under samma tak.

Målet är att de vi möter ska erbjudas möjlighet till utveckling och uppnå egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden. Vi är en förvaltning med framtidstankar och ambitioner som deltar i flera utvecklingsprojekt.

Du kommer att tillhöra Enheten för vägledning och stöd som har 16 medarbetare och leds av en enhetschef. Du kommer att ingå i en grupp av kunniga och erfarna kollegor som stödjer och inspirerar varandra i professionella frågeställningar.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en administratör och serviceperson som vill vara med i vårt team och utveckla förvaltningen, i synnerhet administrationen, i en positiv och framåtriktad process. Du kommer i första hand att administrera inom vuxenutbildningen och ge service gentemot elever och personal i vår helpdesk.

Som administratör är du insatt i förvaltningens olika verksamhetssystem och ansvarar för systemadministrativa arbetsuppgifter, som tex att lägga upp nya användare och ge stöd till användarna i vardagen. I tjänsten ingår arbetsuppgifter så som schemaläggning, ekonomi (inköp, leverans och fakturahantering) helpdesk och lokalservice. Vidare ingår verksamhetsrapportering till myndigheter och andra aktörer, verksamhetsstatistik och viss verksamhetsredovisning.

Att ge god service till medarbetare och elever/deltagare/studenter är en viktig del i uppdraget.

Kvalifikationer

Vi söker ett administrativt och serviceinriktat proffs med minst gymnasiekompetens inom områden som arbetsgivaren finner lämpliga. Du har dokumenterad god administrativ förmåga och tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper inom ekonomi och IT och kan snabbt sätta dig in i nya administrativa system. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom vårt verksamhetsområde för ökad förståelse och kompetens kring vårt behov. Vidare är det meriterande om du har vana av att arbeta i de system som vi använder såsom Heroma, Varbi, Proceedo, olika skolsystem etc.

Du är en utåtriktad, flexibel och stödjande person. Gott bemötande och god service är A och O för dig och oss. Du behöver ha logistiskt sinne och se hur vi får fungerande lokalanvändning och även bistå i praktiska lokalservicefrågor. Du är noggrann och har ständigt fokus på kvalité. För att trivas i tjänsten tror vi att du är en person som gillar, och har lätt för, att lära dig nya saker.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

Villkor

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetslivsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024