OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lumire utvecklar sin verksamhet och söker nu dig, du som har administration i blodet och som kan diarieföring på dina fem fingrar. Du som vill komma och hjälpa oss att bli ännu bättre och som inte stoppas av en utmaning. Här får du möjligheten att bygga upp en administrativ rutin och driva den framåt.
Missa inte denna chans, utan skicka in din ansökan redan idag.
Om tjänsten
Lumire ska under våren införa ett nytt diariesystem. Du blir delaktig i upphandling, implementering och drift av systemet. Du ansvarar för bolagets arkivhantering och dokumenthanteringsplan. Dina arbetsuppgifter består även av fordonsadministration, allt från leasingavtal till körjournaler men även av andra administrativa arbetsuppgifter.
Här kommer du att ingå i en grupp som består av inköpare, controller, ekonomiadministration och it, alla som tillsammans stöttar verksamheten.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Diarieföring
-Fordonsadministration
-Arkivering
-Andra administrativa arbetsuppgifter
Vem är du?
Du har gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete, meriterande är om erfarenheten kommer från offentlig verksamhet och du har självklart mycket god datavana. Det är också mycket meriterande om du tidigare har arbetat med diariehantering och arkivering. Eftersom du kommer att kommunicera både internt och externt behöver du ha en mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift i det svenska språket. B-körkort är ett krav.
Som person är du intresserad av ditt arbete och ser det som självklart att förstå sammanhanget i det du gör i relation till vår verksamhet. Det är viktigt att du är trygg med att göra egna bedömningar. Du är en positiv person som samarbetar väl och förstår vikten av ett professionellt bemötande.
Eftersom rollen innefattar implementering av ett nytt system behöver du vara nyfiken och orädd. När systemet är på plats arbetar du både med förvaltning och kontinuerlig utveckling av systemet.
Om verksamheten
Luleå Miljöresurs AB (Lumire) är från och med årsskiftet 2021/2022 ditt kommunala bolag för återvinning, avfall och vatten- och avloppsfrågor. Lumire ägs av Luleå kommunföretag. Vi säkerställer att du har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att ditt avfall tas om hand, återbrukas eller återvinns med den bästa tekniken. Vi hanterar närmare 55 000 ton avfall per år som vi samlar in från 38 000 hushåll och 700 företag i Luleå, vi driver de fyra återvinningscentralerna i Luleå och avfallsanläggningen i Sunderbyn. Vi deltar i stor utsträckning till att forma den framtida staden och landsbygden och är därmed en viktig förutsättning för Luleås tillväxt.
Vi är Norrbottens största livsmedelsproducent och levererar 8 miljoner m3 dricksvatten årligen. Inom avloppsverksamheten renar vi årligen 10 miljoner m3 spillvatten samt producerar 2 miljoner m3 grön biogas.
Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag blir vi en starkare aktör inom. hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad. Efter årsskiftet kommer vi tillsammans att vara cirka 170 anställda.
Vi erbjuder dig att vara en del i att verka för ett mer hållbart Luleå.
Vill du bli en miljöresurs? Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss bidrar du till några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532