Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.




Beskrivning
Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.

Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.

Tjänsten är placerad under kommunstyrelseförvaltningen på kanslienheten. På enheten kommer du att ingå i ett team av 5 kollegor. På enheten finns ytterligare en administratör, en nämndsekreterare, en kommunsekreterare och en arkivarie. 

Arbetsuppgifter
Som administratör på kommunstyrelseförvaltningen fungerar du som en länk mellan de förtroendevalda och tjänstepersonerna i förvaltningen. Det innebär administration i samband med nämndernas sammanträden och att säkerställa den administrativa processen. Vid behov kommer du också att stötta upp som nämndsekreterare.

Du kommer att arbeta nära förvaltningens chefer och handläggare. En viktig uppgift är att ge service till de förtroendevalda, tjänstepersoner och allmänhet. Du kommer även att samarbeta med kommunens övriga administratörer och nämndsekreterare i utveckling av kommunövergripande administrativa rutiner. Inom tjänsten ges möjlighet till kompetensutveckling och därmed kan ansvar och arbetsområden breddas. Arbetet kommer att innebära några dagars kvällsarbete under året.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar: 

- Ansvara för kommunstyrelseförvaltningens posthantering såsom registrering till arkivering och utveckling av den administrativa processen.
- Ansvara för event för kommunstyrelseförvaltningen
- Beredning av protokoll inför kommunfullmäktige sammanträden samt andra nämnder/utskott. Det innebär administration före, under och efter sammanträden (kvalitetssäkring av tjänsteskrivelser, beredningar, kallelser, protokoll, arvodesregistreringar, uppföljning av beslut), samt att stötta upp som nämndsekreterare vid behov.
- Övriga beställningar och administration inom förvaltningen

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen, yrkesberedande utbildning eller vuxenutbildning inom offentlig förvaltning eller administration har stort intresse för administration och dess betydelse är kvalitetsmedveten har väldigt goda datorkunskaper, har lätt för att lära dig nya system och ser nyttan med ny teknik kan uttrycka dig väl i tal och skrift, det är meriterande om du har jobbat med klarspråk. har erfarenhet av att hantera begäran om allmän handling erfarenhet av protokollskrivning

Erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning, och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation, ser vi som en fördel.

Det är även meriterande om du har arbetat med diarieföring, arkivering och/eller nämndadministration. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas med tjänsten är det viktigt att du tycker om administrativa arbetsuppgifter, är flexibel och har lätt för att samarbeta. Som person är du driven och självständig men framförallt strukturerad, noggrann och serviceinriktad.

Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.

Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar.

Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! 

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Gustafsson
0371-811 46
Peter Petersson
0371 811 83
nås via kommunes växel
0371-810 00
Driftchef Peter Söderström
0371-810 14
Miljöcchef Lasse Arnesson
0371-813 91
Enhetschef Curt Vang
0371-810 00 vx
Gruppledare Dan Sundberg
0371-810 00 vx
Perosonalchef Suzi Pergel
0371-810 27
Personalkonsult Julia Vikman
0371-810 45
IT-chef Per Sigvardson
0371-811 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gislaveds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Besöksadress

Gislaveds kommun 33280 Gislaved
None

Postadress

None
Gislaved, 33280

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024