OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SICK är en världsledande leverantör av sensorer och sensorlösningar för industriella tillämpningar. Vi är ca 10 000 anställda i 50 länder och vårt huvudkontor ligger i Freiburg, Tyskland. SICK i Linköping är ett innovationscenter för Machine Vision och vi är 80 engagerade medarbetare med stort intresse för bildanalys och visualisering. I mer än 35 år har vi på SICK i Linköping framgångsrikt utvecklat och levererat mjukvara för teknikledande produkter inom 2D och 3D vision, liksom systemlösningar för t.ex. robotstyrning och kvalitetskontroll.
· Gillar du att ge service, lösa problem och underlätta för andra?
· Motiveras du av att förbättra snarare än förvalta?
Vi är ett team på 5 personer som ansvarar för ekonomi, administration, HR och IT på SICK Linköping.
Vi ser oss som en serviceorganisation med uppdraget att få infrastrukturen att fungera. Vi behöver förstärkning till vårt team och söker dig som vill bidra i arbetet med att supportera och säkerställa enkla och effektiva rutiner som underlättar för verksamheten och som inte räds att hugga i där det behövs.
Om tjänsten
I rollen som administratör hanterar du bl.a. allmänna receptionsgöromål som frakter, besök och passerkort, du är kontaktperson för vår resebyrå och stöttar anställda med resebokningar samt annat administrativt arbete kopplat till internationella resor och arbetstillstånd i Sverige, du köper in möbler, kontorsmaterial och mat till kontoret, ansvarar för fastighetsfrågor och agerar projektledare för våra personal- och friskvårdsaktiviteter samt ser till att vi har enkla och effektiva administrativa rutiner med hög digitaliseringsgrad där riktlinjer avseende GDPR och exportkontroll mm. kontinuerligt säkerställs. Du bidrar i hög grad till att vi har en trevlig miljö på kontoret!
Vi erbjuder dig
Du erbjuds varierade arbetsuppgifter i en internationell miljö med många kontaktytor. Du kommer till en riktigt trevlig arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt, där vi månar om våra traditioner och hittar på många sociala aktiviteter tillsammans.
Du behöver
För att lyckas i rollen behöver du några års erfarenhet av liknande arbete, körkort samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du behöver också ha mycket god datavana där du behärskar Officepaketet till fullo samt obehindrat hanterar en modern IT-miljö. Har du dessutom erfarenhet från en internationell verksamhet med koncernstruktur samt erfarenhet av arbete av projektledningskaraktär är det ett plus.
Vi söker dig som
• Obehindrat kan samarbeta med olika människor på alla nivåer i en organisation och med lätthet tar kontakt med nya människor.
• Har sinne för ordning och reda och framgångsrikt kan prioritera mellan olika uppgifter.
• Arbetar självständigt och proaktivt samt ser till att slutföra uppgifter inom ditt ansvarsområde.
• Är prestigelös och tar dig an allehanda arbetsuppgifter utan att tappa motivationen.
För mer information om tjänsten kontakta:
Åsa Hägglund, Manager Finance and Admnistration, 0722-267706
eller
Charlotte Axelsson, HR Manager, 0739-209950
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-16
På SICK Linköping är vi mycket stolta över vår prestigelösa kultur och vårt arbete med att vara en hälsosam och attraktiv arbetsplats. Senast 2021 blev vi utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt undersökningen Great Place to Work. Vi arbetar aktivt för att minska vårt klimatavtryck och engagerar oss på olika sätt för att bidra till samhället och öka mångfalden på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt vid att hjälpa varandra och att ständigt lära oss nya saker.