OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Är du en person med en talang för administration och i början av din karriär, alternativt söker nya utmaningar? I så fall ska du läsa vidare!
Just nu söker vi en positiv, nyfiken och lättlärd person till vår kund i Göteborg för en tjänst som administratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare men det viktigaste är att du har rätt inställning
Du kommer att arbeta som administratör hos vår kund i Göteborg. Kunden är ett stort och internationellt bolag som är verksamt inom logistikbranschen. Observera att arbetstiderna är förlagda mån-fre 12-21 och att tjänsten är på heltid.
I rollen kommer du först och främst att arbeta med uppgifter gällande företagets utleverans.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer hantera är:
- Kontroll av bokingar
- Kontroll av volym på linen
- Hantera ADR dokumentation
- Tull och dokumentation
- Kommunikation med Terminal för lastning
- Färjeboking
- Avisering av ankomster
Mycket av kommunikationen sker digitalt och du kommer även att säkerställa god kundservice samt ta emot aviseringar och följa sändningar.
Inledningsvis kommer du vara anställd via oss på Aditro Logistics, men om alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter att anställningen tas över av kunden.
Din profil
För att trivas i rollen behöver du vara en noggrann, kommunikativ och strukturerad person med stor vilja att utvecklas. För denna tjänst lägger vi stor vikt vid att hitta rätt person med rätt inställning och vi välkomnar därför dig som är nyfiken, tycker om att lära sig nya saker och har en vilja att utvecklas. Om du känner att detta stämmer in väl på dig har du goda förutsättningar för att lyckas i rollen.
Krav:
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift då kommer verka i en internationell och kommunikativ miljö.
- Kunna arbeta tiderna 12:00-21:00
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av liknande arbete
- God kännedom kring logistikbranschen
- God datorvana och enkelt för att lära sig nya system
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Kalabic via e-post: sofia.kalabic@aditrologistics.com.
Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.