OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Kultur och fritid är en arbetsplats för ca 200 medarbetare.
Vår verksamhet omfattar kulturskola, bibliotek, offentlig kultur, fritid med kommunens olika anläggningar som t ex simhall, idrottsanläggningar, badplatser, fritidsgårdar samt avdelningen för stöd och utveckling. Förvaltningen är knuten till en kultur och fritidsnämnd. Du kommer att tillhöra avdelning stöd och utveckling.
Inom ramen för avdelningen stöd och utveckling arbetar vi med stöd till föreningslivet. Verksamheten föreningsstöd står inför ett flertal utmaningar under 2022. Bl a ska nya regler för föreningsbidrag arbetas fram samt ett nytt IT-verktyg för hantering av bokning av lokaler m.m. Under denna period är förvaltningen i behov av en extra administratör för att stödja ordinarie personal.
I rollen som administratör så kommer du att självständigt utföra arbetsuppgifter enligt bidragsfördelningens årshjul. Ditt arbete kommer att innebära många föreningskontakter i syfte att säkerställa att rätt underlag har inkommit till förvaltningen. Du behöver kunna svara på frågor kring start av förening samt att göra bedömningar av nya föreningars möjlighet att komma med i föreningsregistret. Du arbetar i ett lag tillsammans med ytterligare en administratör samt två föreningsutvecklare.
Vi vill att du har en färdig gymnasieexamen. Har du några års arbetslivserfarenhet bakom dig med administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter så är det meriterande.
Vi vill att du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Du som kommer att bli aktuell för detta arbete vill vi ska ha ett serviceinriktat arbetssätt med god förmåga att samarbeta. Du behöver kunna arbeta självständigt och ha förmågan att ta egna initiativ. I din kommunikation så är du tydlig. Förändringar är en naturlig del av vår organisation och det innebär att du bör kunna inta ett flexibelt förhållningssätt.
Tjänsten är en visstidsanställning t o m 2022-12-31 på 100 % av en heltid.
Vi vill att din ansökan sker via kommunens IT-stöd för rekrytering och innehåller ett personligt brev och CV.
Välkommen med din ansökan!
För ytterligare information angående tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Carina Wiberg Borgh 0522-69 65 10
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.