OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 700 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
Valdemarsviks kommun, tekniska avdelningen, söker dig som gillar att arbeta administrativt och att bistå organisationer med god service! Har du dessutom en naturlig fallenhet för struktur, ordning och reda, kan detta vara något för dig!
Tekniska avdelningen består av gatu & fastighet, VA samt renhållningsavdelningen, men även andra uppdrag inom kommunens förvaltning kan förekomma då vi i den lilla kommunen måste arbeta flexibelt och över avdelningsgränserna.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör består din dag av att hantera inkommande ärenden, avtalsbevakning, arrenden, fakturor, registrering, protokollskrivning, löpande administrativa arbetsuppgifter m.m. Arbetsuppgifterna kan variera.
Exempelvis på arbetsuppgifter:
-upplåtelse av offentlig plats
- information till VA/renhållningsabonnenter
- ansvara för mötesbokning
- assistera och ge god professionell service då det förekommer daglig kontakt internt och externt
- inköp och kontering av fakturor
- protokollskrivning, dokumentation
- administrativt stöd för verksamheten
- indexjusteringar, hyror och arrenden
- diarieföring
KVALIFIKATIONER
Vi söker en administratör som har minst gymnasial relevant utbildning inom administration, eller flerårig dokumenterad erfarenhet inom yrkeskategorin .
För att lyckas i rollen krävs det att man är självgående samt att man har en god förmåga av att strukturera upp sitt egna arbete och prioritera rätt i olika situationer. Då tjänsten bygger på att ge god service till kunder och medarbetare så är det av vikt att du har ett gott bemötande och är duktig på att föra dialoger. Du strävar efter att kommunikationen i en verksamhet sköts effektivt och riktigt. Du arbetar utifrån fastställda rutiner och regelverk, men har ett öga för vad som kan effektiviseras och utvecklas. Som person är du gärna spindeln i nätet och du trivs i att arbeta prestigelöst.
Krav: minst gymnasial utbildning mot administration eller flerårig dokumenterad erfarenhet som anses likvärdigt.
Förmåga att kunna uttrycka sig tydligt i både tal och skrift.
Vi arbetar i flera system så god datavana är ett krav.
Meriterande: Erfarenhet från liknande arbete i offentlig sektor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45
070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17