OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Arbetsförmedlingen Örnsköldsvik har idag ca 55 medarbetare. Vi söker nu en administratör med placering i Örnsköldsvik.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett stöd till chefer och medarbetare på kontoret. Du ingår i ett arbetslag som ansvarar tillsammans för all administration. Det kan röra exempelvis leveranskontroll av fakturor, inköp, diarieföring, uppföljning och planering, viss personaladministration, minnesanteckningar, postöppning, e-post, vissa enklare vaktmästaruppgifter, interna och externa kontakter. Du medverkar och planerar inför administrativa förbättringar, för att underlätta beslut och dokumenthantering.
Du tar ett självständigt ansvar för de administrativa rutiner, kommunicerar med kunder och medarbetare och skriver kallelser, protokoll, beslutslistor, sammanfattningar och andra dokument. Du bereder och förbereder ärenden på uppdrag av chefer och ger ett administrativt stöd i planering och verksamhetsuppföljning.
Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning alternativt innehar du en anställning som administratör/handläggare inom myndigheten.
• Arbetslivserfarenhet där arbetet en stor del har bestått av administrativa arbetsuppgifter.
• Du har god datorvana och mycket goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift
• Goda kunskaper om Arbetsförmedlingens verksamhet och mål
• B-körkort
Meriterande
• Kunskaper inom dokumenthantering och diarieföringsfrågor.
• Kunskaper inom ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
Det är positivt om du har kunskap om arbetsförmedlingens verksamhetsområde. Du har god samarbetsförmåga och är självgående. Du tar ansvar och kan själv strukturera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Vi ser gärna att du har intresse för utveckling av olika administrativa arbetssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort Örnsköldsvik.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af Af 2015/284604 , vilken ska vara inkommen senast den 22 juni. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett Personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Intervjuer planeras att genomföras 10/7 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740