Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som administratör innebär att du kommer att ha en central roll i att stödja enheten i arbetet med arkiv, ärende- och nämndprocessen inkluderat allmänna handlingar både internt och externt. Detta innebär också att du kommer att hantera en stor mängd sekretessärenden. Du kommer ingå i en liten arbetsgrupp med stort gemensamt ansvar. På enheten arbetar idag tio personer med tillsvidareanställning. Tjänsten som administratör hos oss är en nyinrättad tjänst och med dig blir vi alltså elva. Vi hoppas att du tycker om att arbeta tillsammans med andra men även trivs med att arbeta självständigt.

I rollen som administratör kommer du i praktiken att arbeta med allt ifrån att hantera arkivhandlingar till att betala rätt arvoden till nämndens politiker. Uppdraget innefattar arbetsuppgifter så som att:
• Ordna och förteckna arkivhandlingar
• Posthantering, fysisk och digital, samt skanning
• Registrera handlingar
• Betala ut korrekt arvode till nämndens politiker
• Ta fram statistik på och registrera delegationsbeslut och domar
• Registrera och expediera nämndens och individutskottets beslut

Att arbeta med arkivhandlingar innebär en del tunga lyft i samband med boxläggning, packande och flytt av handlingar. Uppdraget och innehållet i tjänsten kan komma att förändras. I vilken omfattning och riktning handlar dels om hur verksamhetens behov förändras, dels vem du är och vilken kompetens du besitter.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. God IT-vana med allmänkunskap om och i olika systemmiljöer är ett krav. Du ska ha insikt i och förståelse för vad ansvaret att hantera sekretessuppgifter innebär.
Vi ser gärna att du har utbildning inom administration, arkiv- och informationsvetenskap, registratorsutbildning eller liknande som meriterande.

Vana av att arbeta i ärendehanteringssystemet Lotus Notes/LIS, Treserva och
ett par års erfarenhet av att arbeta som administratör, registrator och/eller arkivassistent ser vi som meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av funktionsstödsområdet.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024