Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Är du en driven administratör?

Beskrivning av uppdraget
Vi söker en administratör till stabsenheten vid verksamhetsstödsavdelningen.

Med en central placering i organisationen får du inblick i alla delar av Kronofogdens verksamhet och möjlighet att bidra i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag. Du arbetar nära myndighetens ledningsgrupp och kommer att vara med där det händer i en myndighet med starkt förändringsfokus.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du ger administrativt stöd till våra avdelningsdirektörer på huvudkontoret. Arbetsuppgifterna spänner över hela det administrativa området. Det ingriper bl.a. hantering av fakturaflöden, mötesbokningar, beställningar, praktiskt stöd vid nyanställningar och avslut, resebokningar och förberedelser inför konferenser samt diarieföring.

Du bevakar den elektroniska myndighetsbrevlådan för frågor rörande respektive avdelning och ser till att frågorna blir besvarade i rätt tid och via rätt kanal. I rollen ingår även att uppdatera intranätet när det gäller information till medarbetare och chefer.

Du tillhör en nyinrättad stabsenhet och stödjer tillsammans med tre andra administratörer/koordinatörer rikskronofogden, biträdande rikskronofogden och avdelningsdirektörer. Ni arbetar tillsammans, stödjer varandra och kan täcka upp för varandra vid behov.

Du behöver ligga steget före och växla mellan enklare och mer komplexa uppgifter.  Kontaktytorna är många och du kommer både arbeta med andra och självständigt.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning
- minst tre års aktuell erfarenhet av brett administrativt stöd inom offentlig verksamhet
- goda kunskaper i Officepaketet
- goda kunskaper i både svenska och engelska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk, noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande, även i kontakter med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom administration och/eller ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig. Det är även meriterande om du arbetat med fakturahantering.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som administratör. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024