OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.
Välkommen till Smedjebackens kommun!Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.
Familje- och utbildningsförvaltningen
Familje- och utbildningsförvaltningen består utav förskolor, fritidshem, grundskola, elevhälsa samt Individ- och familjeomsorg.
Familje- och utbildningsnämndens olika verksamheter regleras genom en rad av lagar och förordningar. Sammantaget har nämnden och dess förvaltning ett stort ansvar för Smedjebackens innevånare.
Nämndens gemensamma inriktning bygger på visionen:
”Familje- och utbildningsnämndens vision är att stärka människor i Smedjebackens kommun till goda levnadsförhållanden som främjar delaktighet, gemenskap, lika möjligheter och innanförskap."
Arbetsuppgifter
Är du en framåt och ordningsam person som gillar att strukturera upp och har en god samarbetsförmåga? Har du erfarenhet av att arbeta inom administration och är på jakt efter ett nytt och spännande arbete? Då är du rätt person för oss.
Vi söker en administratör till Familje- och utbildningsförvaltningens kansli i Smedjebacken. I denna variationsrika och flexibla roll kommer du bland annat att ha koll på, ansöka om, rekvirera och redovisa statsbidrag. Administratören har även hand om kön till barnomsorgen och placerar barn på förskola och fritidshem. Exempel på övriga arbetsuppgifter är fakturering, avgiftskontroll, kontering av fakturor, systemansvarig för vissa verksamhetssystem, rapportering av statistik till SCB, hantering av interkommunala ersättningar mm.
Som administratör på kansliet är du direkt underställd förvaltningschef inom familje- och utbildningsförvaltningen.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
Provanställning kan komma och tillämpas
Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande. Tillträde 8/8 eller enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- har en genomförd gymnasial utbildning.
- har tidigare erfarenhet av liknande arbete.
- har mycket god datorvana och erfarenhet av att arbete i olika typer av IT-baserade verktyg, t ex i Microsoft Office-paketet.
- är en god kommunikatör i tal och skrift.
- är strukturerad och stresstålig.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är en social, utåtriktad person med förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter. Du är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. För att du ska trivas och lyckas väl i den här rollen tror vi att du är en positiv, noggrann och prestigelös person som drivs av utmaningen att arbeta i en bred och administrativt stöttande roll. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är självgående med ett lösningsfokuserat förhållningssätt och du tar själv ansvara för dina arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter support.
Kontaktinformation
Maria Ronsten, Förvaltningschef, 0240 - 66 02 10, maria.ronsten@smedjebacken.se
Helene Nyman, Vision, 0240-66 02 16, helene.nyman@smedjebacken.se
Arbetsplats
Vasagatan 14
777 30 Smedjebacken