Administratör

Arbetsbeskrivning

När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din spetskunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i den östgötska vardagen. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland.

Du kommer att tillhöra enheten för Miljöskyddstillsyn och arbeta där 50% och 50% på enheten för Miljöprövning. På avdelningen för Miljö och natur arbetar ca 120 medarbetare fördelade på sju olika enheter. Avdelningen arbetar med spännande uppdrag såsom tillsyn av miljöfarliga verksamheter, miljöövervakning, tillståndsprövning, vägledning av länets kommuner, vattenförvaltning samt bildande och skötsel av naturreservat.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör får du en stor variation av olika administrativa arbetsuppgifter. Du är ett administrativt stöd till enhetscheferna för Miljöskyddstillsyn och Miljöprövning och tillsammans med enheternas kollegor arbetar du med digital och fysisk posthantering, registrering, diarieföring, utlämnande av handlingar, fakturor, utskick, arkiveringsarbete och mycket annat. Du kommer även att utföra registervård och uppdateringar av flera av våra digitala system. Arbetet ställer krav på hög flexibilitet och lyhördhet och du hjälper till där det behövs. Dina arbetsuppgifter kommer att kunna variera över tid.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har utbildning inom administration och ekonomi på minst gymnasienivå eller annan utbildning och kvalifikationer som vi bedömer likvärdigt. Det är meriterande med erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Det är även meriterande med erfarenhet av Officepaketet samt erfarenhet av att arbeta i tidredovisnings- och fakturahanterings- och diarieföringssystem.

Som person är du prestigelös och har ett öppet sätt gentemot andra och värderar hög service högt. Du har en positiv inställning som tillför energi till arbetsgrupper samt en öppen, flexibel och engagerad inställning till den verksamhet du arbetar i. Du är strukturerad och noggrann, får saker gjorda utifrån uppsatta mål och har mycket god samarbetsförmåga. Du har en vilja att utveckla dig själv, ditt arbetssätt och har lätt att lära dig nya uppgifter och nya IT-stöd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

ÖVRIGT
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.

Sammanfattning

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024