OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om jobbet
Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor kan leverera stöd och service med hög kvalité till dina medarbetare, politiker och medborgare.
Vi söker en ny administratör till teamet på avdelningen juridik och administration på kommunledningskontoret.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för uppgifter på kansliet och i arkivet. Det innebär att du bl.a. jobbar med;
- Diarieföring och expediering i vårt dokument- och ärendehanteringssystem.
- Sekreterarskap på sammanträden samt handläggning inför och efter möten.
- Du sköter posthantering och telefonkontakter med allmänheten samt inom kommunen.
- Löpande arkivvård i kommunens arkiv..
- Dina arbetsuppgifter innefattar även övrigt administrativt arbete som förekommer på avdelningen.
Vem söker vi?
- Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt även vid hög arbetsbelastning.
- Du trivs med att jobba under eget ansvar med många bollar i luften samtidigt.
- Du är serviceinriktad, lyhörd och samarbetar bra med andra människor.
- Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter och är utvecklingsinriktad.
- Du är noggrann.
Kravspecifikation
- Du har har erfarenhet och /eller utbildning inom administration eller dokument- och ärendehantering.
- Du har god vana att arbeta i olika datasystem.
- Du har goda kunskaper i svenska språket och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetsprov kan komma att begäras.
Det är meriterande om du har relevant utbildning/erfarenhet av offentlig förvaltning. Stor vikt kommer även läggas vid personlig lämplighet.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078