Administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsam­mans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka syssel­­sättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med med­arbet­are som vill vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?

Arbetsförmedlingen Blekinge är ett av kontoren i Marknadsområde Småland Blekinge. Arbetsförmedlingen Blekinge har verksamhet förlagd i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Sölvesborg och Olofström och leds av en arbetsförmedlingschef och tiosektionschefer. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Arbetsuppgifter

Administratören har ansvar för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område.

Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, postöppning/e-post.

Ekonomiadministration: Leveranskontroll och fakturahantering.

Chefsstöd: Protokollskrivning/minnesanteckningar, uppdatera hemsida samt ta fram underlag och uppgifter till chefen.

Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.

Kvalifikationskrav


• Gymnasieutbildning. Alternativt innehar du en anställning som administratör inom myndigheten.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
• Kunskaper om dokumenthantering, såsom insortering, diarieföring i AF Dia, arkivering, gallring, postöppning/e-post.
• Utbildning eller erfarenhet i registrering.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
• God läsförståelse i engelska.
• Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
• B-körkort, då tjänsten innebär vissa resor i arbetet till kontoren i området.

Meriterande

Om du har arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor. Vana att jobba med elektronisk dokumenthantering i programmet ELIN. Vana att jobba med ekonomiadministration i programmet i Raindance. Om du arbetat inom Arbetsförmedlingen och har kunskap om myndighetens uppdrag, tjänsteutbud, insatser och program. 

Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placeringsort Karlshamn. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, vilken ska vara inkommen senast den 2015-2015-07-19. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024