Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.

Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.

Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.

Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Vi söker nu en noggrann och ansvarstagande person som vill stödja driftenheterna på Lackarebäcks vattenverk med administrativa uppgifter.

Som administratör hos oss är du den första kontakten för besökaren - I uppdraget ingår att Du har huvudansvar för flödet av besökare och gods in på vattenverksområdet och Du ser till att tillhandahålla den information och service som krävs för ett smidigt flöde.

Du är vårt ansikte utåt för besökare och Du kommer också vara vattenverkets centrala stödfunktion i administrativt förekommande arbetsuppgifter. Exempel på sådana arbetsuppgifter är fakturahantering, inköp av material, administrering av passerkort med flera uppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för grind- och dörröppning
Ta emot besökare och emot gods
Bevaka och på anmodan upprätta serviceavtal
Ajourhålla och administrera tillstånd, ex heta arbeten, lyfttillstånd mm
Huvudansvar för utlämning och iordningsställande av passerkort, löpande hantering av administration kopplat till tillträde till våra anläggningar.
Närstöd i officepaketet, ge närstöd och viss utbildning i administrativa och ekonomiska IT-system

Som administratör hos oss på Lackarebäcks vattenverk får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för vår verksamhet och vår personal i din vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör för dem vi är till för.


KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning inom förvaltning, administration eller utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.

Meriterande:
Tidigare erfarenhet från driftverksamhet
Erfarenhet från passagesystemet Omnis och/eller ekonomisystem Proceedo Goda kunskaper i Excel, Word (Officepaketet)


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tjänsten kommer att tillsättas under ansökningstiden så vänta inte med sin ansökan till oss.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant

11 november 2024