OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Om verksamheten
Välkommen till myndigheten som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt.
Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss? Det är grundläggande för legitimiteten och förtroendet för Arbetsförmedlingen som myndighet att vi genomför vårt uppdrag på ett rättssäkert och enhetligt sätt. Det åstadkommer vi bland annat genom en god förståelse för statstjänstemannarollen och regelverket, genom att säkerställa dokumentation av hög kvalitet, genom en korrekt ärendehandläggning med välgrundade beslut. Tillsammans med ett korrekt bemötande är detta några centrala aspekter av god förvaltning.
Om tjänsten
Enheten Beslut och Uppföljning har ett samordnande uppdrag i regionen (Skåne, Blekinge, Kronoberg) för i huvudsak granskning och beslut i olika lönestöd, fördjupad bedömning av individers behov av stöd samt granskning och bedömning av sanktioner i vissa programbeslut.
Som administratör inom Enheten Beslut och uppföljning hanterar man en stor och varierad mängd sekretessbelagt material, agerar utifrån God förvaltning, rådande regelverk för dokumenthantering och diarieföring samt samarbetar och kommunicerar med ett stort antal kollegor.
Arbetsuppgifterna består i stor utsträckning av att arbeta och kommunicera digitalt med att bistå kollegor med behörigheter till ärenden, hantera och svara på inkommande mail, diarieföra och registrera sortera och katalogisera inkommande lönestödsansökningar och ge service till kollegor och kunder. Man arbetar i flera olika system och med flera olika arbetsuppgifter parallellt.
Vem söker vi
Vi söker dig som har ett gott ordningssinne, är serviceinriktad, stresstålig, har hög social kompetens och god samarbetsförmåga samt tycker om att tillsammans med sina administratörskollegor agera spindel i nätet inom de administrativa arbetsuppgifterna. Du har lätt att prioritera och se lösningar i stället för problem. Du är initiativrik, har en förmåga att lyfta blicken och få saker att hända. Du trivs i en miljö med många kontakter där det periodvis är ett högt tempo och att vara ett viktigt stöd till kollegor och chefer i enheten och är beredd att hugga i där det behövs.
De direktiv du arbetar utifrån kan förändras, både på daglig basis och utifrån organisatoriska förändringar. Det är därför viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar och se möjligheter i vardagens utmaningar.
Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete inom statlig förvaltning
- Van användare av MS office, Excel, Outlook
- God kunskap i Diarieföring och dokumenthantering
- Mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska Van användare av digitala kommunikationsverktyg
Meriterande
- Kännedom om Arbetsförmedlingens administrativa datasystem
- Erfarenhet av att arbeta i SharePoint Erfarenhet av registrering av handlingar
Utöver dessa kvalifikationer har du en personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd på Arbetsförmedlingen. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Ystad, Växjö, Karlskrona, Karlshamn, enligt överenskommelse.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-07-15 märkt med Af-2022/0058 1817. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.