OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för i stort sett all offentligt finansierad hälso- och sjukvård samt tandvård på Gotland. Våra cirka 1600 medarbetare är vår verksamhet och de gör skillnad varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten och skapar trygghet genom fokus på respekt, integritet och tillgänglighet.
Vilka är vi?
Vi söker en administratör till HR-enheten inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen till uppdraget "Återhämtning för medarbetare i Vård och Omsorg 2022".
I uppdraget är flera förvaltningar delaktiga; hälso- och sjukvårdsförvaltningen, socialförvaltningen och regionstyrelseförvaltningen. Det övergripande uppdraget består av större och mindre deluppdrag med aktiviteter i syfte att skapa kunskap och förutsättningar om återhämtningens betydelse för medarbetare inom vård och omsorg.
Uppdraget "Återhämtning för medarbetare i Vård och Omsorg 2022" samordnas och leds av en arbetsgrupp med representation från respektive förvaltning. Du kommer ingå I HR-teamet i hälso- och sjukvården och arbeta nära den av oss som representerar förvaltningen i arbetet med återhämtningsuppdraget men också ha nära samarbete med representanterna från de andra förvaltningarna.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör arbetar du tillsammans med arbetsgruppen med att ansvara för administration, administrativ samordning och uppföljning inom uppdraget.
I din roll ingår att:
- ansvara för att upprätta kvalitetssäkrade administrativa rutiner och strukturer för uppdraget.
- ansvara för att fortlöpande dokumentera och följa upp aktiviteter i uppdraget.
- ansvara för administrativ samordning i de olika deluppdragen såsom bokning av lokaler och föreläsare, ansvara för administrering av anmälan till olika aktiviteter och uppföljning av genomförda aktiviteter.
- ansvara för att samordna möten och uppföljning av uppdraget.
- vara administrativt stöd till arbetsgruppen och eventuella uppdragsledare.
- vara delaktig i den ekonomiska uppföljningen.
- delta i planering av aktiviteter och dokumentation.
- delta i genomförande av aktiviteter och dokumentation.
- delta och ansvara för utvalda delar av uppdraget.
- delta i förberedelser inför nästa års ansökan till Återhämtningsbonusen
Vem är du?
Vi söker dig som har en erfarenhet av administrativt arbete och det är en fördel om du har kännedom om Region Gotlands organisation och dess förvaltningar.
För uppdraget behöver du ha en god administrativ förmåga liksom goda färdigheter i att arbeta digitalt. Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya sammanhang och hitta din roll i sammanhanget. Du har god förmåga skapa strukturer och gillar ordning och reda. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl i tal och skrift samt tycker om att skapa kontakter. Du är driven, kreativ och har lätt att leda dig själv samtidigt som du är en god lagspelare och uppskattar nära samarbete.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att arbeta i projekt eller liknande uppdrag och om du har kunskap i Region Gotlands HR- och ekonomisystem samt ärendehanteringssystem (W3D3).
Om Region Gotland
Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?
Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!
Övrigt
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.