OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FMV söker en administratör till Lokalkontor Östersund.
FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. För att arbeta hos oss är ett krav att vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning. FMV krigsplacerar anställda utifrån totalförsvarets behov. Läs mer på www.fmv.se
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att bli del av ett kompetent och engagerat team.
Ditt arbete som administratör:
Vi inom Armémateriel har som uppgift att tillhandahålla försvarslogistik för Försvarsmaktens markstridsförmåga. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med svensk och utländsk industri, andra enheter inom FMV samt Försvarsmaktens staber och förband. Vi inom Armémateriel har utöver detta, ansvar för Lokalkontor Östersund, där service och administrativa uppgifter för hela kontorets verksamhet och medarbetare ingår.
Till Armémateriel söker vi en medarbetare med god administrativ förmåga och några års arbetslivserfarenhet som snabbt kan sätta sig in i FMVs verksamhet i allmänhet och Lokalkontor Östersunds verksamhet i synnerhet. Som Administratör är du ett operativt stöd för verksamheten och ansvarar för olika administrativa rutiner och frågor.
Du kommer bland annat att stödja chefer och medarbetare med att:
• Arbeta i FMV:s stödsystem med bland annat diarieföring och tidrapportering.
• Verka som användarstöd till ovanstående stödsystem.
• Hantera funktionsbrevlådor.
• Samordna lokal- och anläggningsfrågor på orten.
• Bemanna receptionen och sköta besöksanmälan och inpassering inkl. kortadministration.
• Administrera remisshantering, lotta ärenden och inventera handlingar samt expediera handlingar.
• Formulera brev, föra protokoll med mera efter anvisningar om sakinnehåll.
• Samordna praktiska frågor kring möten, t ex ställa i ordning lokaler och ta emot besök.
• Administrera personalrelaterade arrangemang såsom konferenser och resor.
• Samordna praktiska frågor vid nyanställningar.
• Ansvara för sammanställningar vid inventering av handlingar och utrustning.
Resor inom Sverige kan förekomma.
Våra förväntningar på dig:
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Du har några års erfarenhet att arbeta som administrativ assistent eller motsvarande i en större organisation. Du har erfarenhet av dokument- och ärendehantering. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska och kommunicerar på ett lättförståeligt och välformulerat sätt. Likaså har du mycket goda kunskaper i MS Office och särskilt i SharePoint, PowerPoint, Word och Outlook. Har du dessutom kunskap i MS Project är det meriterande. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Du har några till flera års erfarenhet att arbeta som administrativ assistent eller motsvarande i en större organisation. Har du arbetat på myndighet eller som projektadministratör är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du tar ansvar för din uppgift och själv strukturerar och driver ditt arbete framåt. Du har lätt för att samarbeta och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare tar du initiativ och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Slutligen är flexibilitet och förmåga att anpassa dig till förändringar viktiga egenskaper i rollen.
Låter det intressant?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Micael Ågren Berner, Chef Hjulfordon, CBRN & Hv, mail: micael.agren.berner@fmv.se eller Sofia Hermansson, HR.
I denna rekrytering samarbetar FMV med Adecco. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringskonsult Ulrika Thelin, ulrika.thelin@adecco.se Telefon 073 684 78 24
Våra fackliga företrädare är SACO Caroline Gartvall, OFR/S Leif Jansson, OFR/O Gunnar Östermark och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).
Varmt välkommen med din ansökan!
FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147