OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom socialtjänstområdet. Ge service till socialsekreterare och teamledare i Mottagningsteamet, 3 Utredningsteam, Barnsekreterarteamet, Familjehemsteamet och Familjerätten, sammanlagt ca 65 medarbetare.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att registrera beslut i verksamhetssystem, utbetalningar av arvoden till uppdragstagare och vårdfakturor, begäran och utlämnande av handlingar, framtagande av statistik, kontering/attestering av fakturor. Du ansvarar för beställning av material, posthantering, kallelser, att vara arkivredogörare samt övriga förekommande administrativa uppgifter inom myndighetsutövning.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning samt relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis yrkeshögskola inom administration, ekonomi eller annat likvärdigt. Du har erfarenhet av administrativt arbete och vi ser gärna att du har kunskap inom socialtjänstområdet samt erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare.
Rollen kräver att du har god vana av att dokumentera och formulera dig kopplat till handläggning. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift och har förmåga att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt kan anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Vana att skriva avtal, fakturahantering, framtagande av statistik med mera är meriterande.
Din förmåga att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys samt förhålla dig till tidsplaner kommer väl till pass i arbetet. Du planerar och organiserar ditt arbete och har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.