Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Som administratör är du en del av inköps- och upphandlingsenheten på Stadsledningsförvaltningen och rapporterar till inköps- och upphandlingschefen.

Enheten tillhör avdelningen för ekonomi- och verksamhetsstyrning som har huvudansvaret för styrning och uppföljning av stadens ekonomi och verksamhet samt för finans, koncern- och bolagsfrågor, redovisning, IT samt lön. Solna stad är en kommun med mycket outsoarcad verksamhet vilket innebär att vi på upphandlingsenheten har en viktig funktion för hela stadens uppdrag.

Vad innebär arbetet?
I rollen som administratör kommer du att stötta enheten i administrativa uppgifter såsom diarieföring, avtalsförlängningar mm. Du kommer även att stötta upp avtalscontrollers i deras dagliga arbete. 

I tjänsten ingår många kontaktytor mot verksamheten och även internt med dina närmaste kollegor på inköps- och upphandlingsenheten. 

Om dig
Vi kommer att lägga stort fokus på dina personliga egenskaper i den här rollen. Vi ser att du som person är du serviceinriktad och flexibel med god förståelse för verksamhetens behov samt hur det fungerar i en offentlig verksamhet. Du känner dig trygg i att arbeta självständigt och tar initiativ för att förenkla och effektivisera administrationen på verksamheten. Du har lätt för att skapa goda relationer då du i rollen har kontakt med många interna aktörer, samt har god svenska i både tal och skrift eftersom du självständigt förväntas producera texter av hög kvalité.

Vidare ser vi att du har erfarenhet från en tjänst som administratör eller motsvarande, gärna inom kommun eller region samt erfarenhet från ett serviceyrke. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och är en god användare av Office-paketet. 

Vårt erbjudande
Hos oss erbjuds du en nyckelroll inom en modern kommunal verksamhet i en stark och kostnadseffektiv tillväxtkommun. Ungefär 2 miljarder kr, och därmed halva stadens omsättning, utförs årligen av externa leverantörer, vilket innebär att inköp, upphandling och avtalsstyrning är en väsentlig verksamhet i stadens styrning. 

Ekonomi- och verksamhetsstyrningen inom Solna stad har stor betydelse och du kommer till en miljö med kompetenta och engagerade kollegor, där du kan bidra till fortsatt utveckling. 

Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linnéa Brinkälv, inköps- och upphandlingschef, på 072-583 15 47 eller på mailto:linnea.brinkalv@solna.se

Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 4/9–2022. Urvalsarbetet kommer att påbörjas löpande.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.



Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024