OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Annons administratör till Perlmans
Perlmans är ett familjeföretag beläget i Svedala och Täby. Vi arbetar endast B2B och samordnar tillverkningen av textila, kundunika produkter till andra tillverkare och återförsäljare inom alla branscher som är i behov av industrisömnad/specialsömnad. Perlmans lager, kontor och konstruktionsdel ligger i Skåne medan sälj- och kommunikationskontor är belägen i Stockholm. Nu söker vi en medarbetare till kontoret i Svedala på deltid, 75%.
För att trivas hos oss är du en person med;
· Hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar
· Driven och handlingskraftig
· Noggrann och strukturerad i ditt utförande av uppgifter
· Ödmjuk och prestigelös inställning till uppgiften
· Lagspelare
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som Administratör kommer främst att vara:
· Registrera och orderbekräfta inkommande kundorder
· Löpande uppdatera produktionsplaneringen och hålla dialog med våra samarbetsfabriker i Polen
· Planera och genomföra materialinköp
· Inköp av övrigt material
· Sköta kundreskontra och leverantörsreskontra
· Löner, viss redovisningsarbete
· Registervård i affärssystemet
Kompetens
Följande är önskvärt för tjänsten
· Gymnasiekompetens, gärna ekonomi
· Erfarenhet från liknande arbete
· Vana att arbeta i affärssystem
Meriterande: Kunskap i affärssystemet Monitor, språkkunskaper i polska
Tjänstens omfattning
Tjänsten avser deltid, 75% måndag till fredag. Visstidsanställning 6 månader som sedan kan gå över till fast anställning. Avtalsenlig lön.