OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dnr HR 2022/19
Som administratör arbetar du på Avdelningen för verksamhetsstöd, med placering på Administrativa enheten. Enheten ger stöd och service till hela myndigheten inom områdena ekonomi, upphandling, arkiv, registratur, reception, lokaler och vaktmästeri. Inom enheten finns en funktion ”Administrativ service” med uppgift att ge administrativt stöd till hela myndigheten.
Om jobbet
Tillsammans med kollegorna inom Administrativ service ger du enheter och avdelningar inom myndigheten ett effektivt och flexibelt administrativt stöd. Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av ärendehantering, utlämnande och maskning av allmänna handlingar, registrering, bokningar, sammanställningar, remisshantering, utskick, reception och registratur. I din roll kan det också bli aktuellt att du ger stöd till Konsumentombudsmannens sekretariat vad gäller process- och ärendehantering med mera. Som en del i arbetet ingår det även att ge stöd vid olika typer av arrangemang så som studiebesök, möten och konferenser.
Din profil
Du har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial påbyggnad inom relevant område samt erfarenhet av administrativt arbete och ärendehantering på myndighet, gärna vid domstol. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt är en erfaren och avancerad datoranvändare som behärskar Officeprogrammen och är van att hantera och arbeta i olika IT- system. Har du kunskap och erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis W3D3) är det meriterande.
Du är engagerad och har utpräglad servicekänsla. I arbetet är du självständig och strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du tar egna initiativ och har intresse för att utveckla och förbättra arbetsrutiner och processer. Samarbete med andra tycker du är stimulerande och du har mycket god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig till olika uppdrag, kan prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och du arbetar med verksamhetens behov i fokus. Självklart bemöter du andra med öppenhet, respekt och omtanke.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad. Vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse om att arbeta delvis på distans. Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Roger Larsson. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/19. Senast den22 september 2022 vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00