OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boliden Gruvor söker
Administratör
till Stab Administration & Fastigheter, Boliden
Arbetsuppgifter
Vi söker en administratör med stationeringsort Boliden.
Som administratör kommer du bland annat att arbeta med fakturahantering, resebokningar samt övrig administration till gruvstabers avdelningar. Du kommer ha ett nära samarbete med uppdragsgivare och övrig personal på staben. Arbetet innebär också olika kontakter inom affärsområdet, inom Bolidenkoncernen och mot olika myndigheter. Uppdrag för, och resor till affärsområdets verksamhetsorter, förekommer.
Administration och support utförs på uppdrag av gruvsiter, avdelningar och projekt inom områdena ekonomi, användarsupport i system, rese- och möteshantering, personalvård, kommunikation och övrig kontorsadministration. Som stabsfunktion inom affärsområde gruvor ingår också kontinuerligt förbättringsarbete med koppling till administrativa rutiner och arbetssätt - i en samverkan med siter inom affärsområdet och inom koncernen. Sektionen driver Brukshotellets verksamhet, reception på stora kontoret i Boliden, post och godshantering och kontors- och konferensutrustning. Inom staben blir du också involverad i det ständigt pågående förbättringsarbetet att utveckla processer, arbetssätt och att utifrån uppsatta mål utmana dig själv i ditt dagliga arbete.
Utbildning/Erfarenhet
Du har ett intresse för administration och tycker om att anförtros ansvar. Du är nyfiken och kreativ och gillar när det händer saker, samtidigt har du god struktur, planerings- och genomförande förmåga. Du tycker om att arbeta proaktivt med administrativa frågor för företagets utveckling. Som person har du en utvecklad och naturlig känsla för service och kvalitet.
Utöver gymnasiekompetens är det meriterande om du har någon form av vidareutbildning inom ekonomi eller liknande erfarenheter. Vi ser gärna att du jobbat några år som administratör samt inom service. Du kommunicerar och samarbetar bra med andra på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Det är en fördel om du har god datorvana och kan hantera Office-programmen. Kunskap PPS eller andra administrativa verktyg är meriterande. Som anställd behöver du körkort för personbil.
Upplysningar
Tjänsten är en visstidsanställning under sex månader, med god chans till förlängning.
Kontakta gärna mig som rekryterande chef Viktoria Persson, Sektionschef Administration, tfn 0910-77 59 46, viktoria.persson@boliden.com Jag uppskattar att du hör av dig!
Facklig information lämnas av Scott Gordon (SACO), tfn 070-612 99 47, Andreas Mårtensson (Unionen), tfn 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.
Välkommen till ett spännande jobb
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på våra värderingar – Omsorg, Mod och Ansvar!
Ansökan
Vi arbetar aktivt för mångfald på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan hanteras enligt GDPR. Du lämnar din ansökan med CV via vår hemsida www.boliden.com – Karriär - Jobba på Boliden. Frågor angående din ansökan besvaras av Bertil Karlsson, Senior Talent Acquisition Partner, 0910-773278
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva
Sista ansökningsdag är 25 september 2022. Vänta inte med att skicka din ansökan eftersom intervjuer kan ske löpande.