Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Örnsköldsviks Hamn och Logistik AB är just nu på jakt efter dig som vill jobba som administratör i vår verksamhet. I den här rollen är det en fördel om du trivs med omväxlande och utmanande uppgifter.
Arbetsuppgifter
Som administratör utför du de administrativa uppgifter som förekommer inom företaget. Vi erbjuder en varierad roll med kontaktytor såväl internt med medarbetare som externt med våra kunder.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat omfatta:
· fakturering
· arkivering
· kundfrågor
· biljett- och frakthantering
· stöd till kollegor och chefer i administrativa uppgifter
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med relevant inriktning eller några års yrkeserfarenhet från liknande befattningar. Du behärskar svenska i både tal och skrift samt engelska i tal.
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har förmågan att växla mellan olika uppgifter. Det här är en arbetsplats där medarbetarna är stolta över att alltid ha kunden och affären i fokus.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har god förmåga att samarbeta och kommunicera, ge god service och som ser lösningar i stället för problem. Du är självgående och kan ta egna initiativ då en stor del av arbetet utförs självständigt.
Då tjänsten innebär att du även ska bemanna vårt biljettkontor i Köpmanholmen är giltigt körkort behörighet B ett krav. Att ha tillgång till egen bil är meriterande.
Drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Vad kan Örnsköldsviks Hamn och Logistik erbjuda?
Örnsköldsviks Hamn och Logistik erbjuder dig en bred och varierande roll i en verksamhet i förändring, där bland annat digitalisering står högt på agendan.
För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs. Vi månar också om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten kring möjligheten att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placering: I huvudsak vårt kontor på Sjögatan i Örnsköldsvik. Vissa perioder under året sker tjänstgöringen från vår verksamhet i Köpmanholmen.
Ansökan och frågor
Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.
Ansökan och frågor om tjänsten skickas till:
Evelin Frölander, ekonomichef
Epost: info@ovikshamn.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 25 september 2022.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Örnsköldsviks Hamn och Logistik
Örnsköldsviks Hamn och Logistik AB är ett kommunalt bolag med ett 20-tal anställda som ingår i Örnsköldsviks kommunkoncern. Våra tjänster innefattar hamnverksamhet, godsterminal samt skärgårdstrafik i Örnsköldsvik. Vi levererar en hamnverksamhet som tillgodoser både dagens och framtidens behov. Vi tillhandahåller och tryggar kommunikationer med båt för boende på öarna i skärgården samt för näringsliv, turism och friluftsliv. Vi är också en aktiv part i utvecklingsarbetet kring destination Höga Kusten. Örnsköldsviks Hamn och Logistik samordnar också depå- och drivmedelsverksamhet.
Läs mer på: www.ornskoldsvikshamn.se och www.mfulvon.se
Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontor Skogås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Postadress

Betongvägen 2A Lokal 27
Skogås, 14250

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024