OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsavdelningen
Välkommen till oss!
Arbetsmarknadsavdelningen i Jönköpings kommun ansvarar för planering, samordning och genomförande av politiskt beslutande arbetsmarknadsinsatser. Uppdraget för AMA är att förebygga och minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare genom att ge stöd för att finna, få och behålla ett arbete eller börja studera och klara sin försörjning. I AMA:s uppdrag ingår att vara en flexibel organisation utifrån hur den aktuella arbetsmarknaden ser ut. AMA leds av en arbetsmarknadschef och är organiserad i fyra enheter med en enhetschef i respektive enhet. Tjänsten är placerad i den administrativa enheten vars uppdrag är att serva övriga enheter i frågor som rör administration, ekonomi, verksamhetsuppföljning, personal, samt kommunikation/IT frågor.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden, gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.
Ditt nya jobb
Den aktuella tjänsten som administratör är placerad på Grännavägen 22 i Huskvarna där en stor del av AMAs verksamhet är förlagd. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personaladministration i Visma, så som att skriva anställningsavtal och utfärda arbetsgivarintyg. Fakturahantering samt beställningar av varor och IT-utrustning, rekvirera stadsbidrag och merkostnadsersättning från arbetsförmedlingen.
I tjänsten ingår också att delar av dagen ta emot och guida besökare i vår reception på Grännavägen 22.
Din kompetens
Du har minst gymnasieexamen, mycket goda datakunskaper i de olika Officeprogrammen samt dokumenterad erfarenhet från administrativt arbete. Du är en problemlösare som har god känsla för service och samarbete. Du är strukturerad och van att själv organisera ditt dagliga arbete. Erfarenhet av arbete i personalsystemet Visma och inköpssystemet Procedo är en merit.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Upplysningar
Enhetschef: Eva Dahl 036-10 76 55
Fackliga företrädare: Vision, Marcel Assaf 036- 10 71 08
SACO, Jonny Makdissi 036-10 75 33
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.