Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi söker en administratör till ett stort och välkänt industriföretag i Luleå. Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett företag där fokus ligger på både teknik och människor.

Uppdraget är på heltid och med start omgående och pågår i ca 6 månader. Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du att få arbeta med orderhantering och fakturering av projekt, fältservice och avtalsorder. Du kommer att tillhöra ett team med totalt 7 st. skickliga administratörer som sitter utspridda på olika orter i landet.

Rollen innebär ett nära samarbete med teknikchef och projektledare, planerare, serviceingenjörer och avtalsledare. Du rapporterar till administrativ chef.

Dina ansvarsområden:

• Registrering av order
• Orderinventariegenomgångar och prognoser
• Sammanställning av faktureringsunderlag, tid och material till teknikchef och projektledare
• Hantera order både på löpande räkning, fastpris och projekt
• Fakturering av samtliga ordertyper
• Bokföringsuppdrag
• Uppföljning av kundfordringar
• Leverantörsfakturor

Din bakgrund:

• Du har en utbildning inom ekonomi eller liknande och/eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Social person med eget driv och en vilja att utvecklas
• Van att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• Som person är du flexibel, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en roll som innebär omväxling
• Bra på att prioritera i det löpande arbetet
• Sinne för ordning och reda
• Vana att arbeta med SAP, MS Office, QV, Teams m.fl. är meriterande

Krav:

• Körkort och tillgång till egen bil

Anställningsform

Heltid.

Tillträdesdag

Omgående.

Information

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer.

Obs! Kort ansökningstid! Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta ansvarig konsultchef Sara.jonsson2@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024