Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för administration och trivs i en internationell miljö? Då är detta tjänsten för dig! 
Institutionen Kemi och kemiteknik erbjuder dig möjligheten att arbeta i en administrativt mångsidig roll med en stöttande och kvalitetsinriktat grupp om 6 administratörer. Du kommer att vara ansvarig administratör för en avdelning där du får möjligheten att vara en kvalitetsmedveten samarbetspartner och smidig problemlösare då du är navet för forskarna och lärarna. 


Information om avdelningen och projektet
Det handlar om våra liv och naturresurser, om energi, materialåtervinning och om materialutveckling. Med hållbar utveckling i centrum bedriver vi på Institutionen för Kemi och kemiteknik forskning och utbildning av högsta kvalitet för smartare material och smartare processer, för förbättrad hälsa och miljö. I dagsläget har vi ca 250 anställda, fördelade på en avdelning för verksamhetsstöd och fyra forskningsavdelningar. Hos oss finns en lång tradition av att stimulera världsledande forskning i en miljö där människor utvecklas och skapar ny kunskap.

Vi söker nu en administratör till avdelningen Kemiteknik. Organisatoriskt kommer du att tillhöra institutionens verksamhetsstöd bestående av 16 personer inom administration, ekonomi, verkstad, husansvar och arbetsmiljö, som alla leds av en administrativ chef. Du har ett nära samarbete med institutionens övriga 5 administratörer. Fysiskt sitter du nära de forskare och lärare som du stöttar i det dagliga arbetet. I verksamheten omges du av forskare och studenter från hela världen och här finns chansen att vara en central nyckelperson i en spännande forskarvärld!

Beskrivning av tjänsten
Tjänsten som administratör erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter. Som administratör på avdelningen ger du kvalificerat administrativt stöd till lärare och forskare och är behjälplig med det stöd som behövs. Tjänsten innebär ansvar för studieadministration, personaladministration, introduktion av nyanställda och inköp av tex kontorsmaterial, samt att du är behjälplig i samband med konferenser, möten och resor.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Arbetet innebär många kontakter och ställer därför höga krav på god samarbetsförmåga, du behöver därav ha god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi är i behov av en mångsidig person som kan ansvara för och utföra såväl stora som små uppgifter. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann, strukturerad och har god planeringsförmåga. Du är prestigelös med ett flexibelt arbetssätt samt har god förmåga att ta egna initiativ och att ta ansvar. Du trivs med att arbeta självständigt men är också en god lagspelar. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare, därför erbjuder vi bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid erbjuds.
⦁ Anställda erbjuds friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20220465 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2022-09-29

Vid frågor, vänligen kontakta
Eva-Karin Olsson, administrativ chef,
Email: eva-karin.olsson@chalmers.se
Tel 031-772 3676

Frida Andersson, administrativ koordinator,
Email: frida.andersson@chalmers.se
Tel 031-772 3400


*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 



Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024