Administratör

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Socialförvaltningen i Lysekils kommun omfattar avdelningarna Vård och Omsorg, Socialt stöd samt Mottagning och utredningsavdelningen.

Socialförvaltningen är en arbetsgivare med ett öppet klimat. Med växtkraft för förnyelse och förändring möter vi nya behov och krav från kommunens invånare.

Mottagning och utredningsavdelningen har ca 50 medarbetare. Vi ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning. Till vår hjälp har vi stödfunktioner för att möjliggöra och upprätthålla hög kvalitet inom samtliga delar. Vi söker nu en vikarierande administratör till vår reception. 

Arbetsuppgifter
Som administratör i Mottag och Utredning har du varierande arbetsuppgifter och är en viktig person i vår organisation. Du har din arbetsplats i vår reception på socialkontoret där du är ansiktet utåt och tar emot våra besökare, svarar på frågor och ger god service. Du arbetar i enlighet med de rutiner som finns för vår reception som bland annat omfattar posthantering. 

Utöver detta arbetar du med administrativa uppgifter vilket utgör ett viktigt stöd för vår verksamhet där du primärt arbetar gentemot Vuxenenheten, men det förekommer även andra administrativa uppgifter som kan förändras över tid. De administrativa uppgifterna består främst i akthantering, upprättande och hantering av avtal, hantering av enkäter och framtagning av statistik. Vidare ingår personaladministration, beställningar, fakturahantering samt att vara protokollförare vid större möten. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom administration och service och/eller har erfarenhet av detta. 
Du har god organisatorisk förmåga och kan uttrycka dig väl och nyanserat i tal och skrift. Viktiga personliga egenskaper är samarbetsförmåga, förmåga att prioritera och arbeta självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration inom kommunal förvaltning.

Då du ska vara ett ansikte utåt för Lysekils kommun med mycket samverkan är det viktigt att du har en hög grad av service och ett gott bemötande. Som person behöver du vara flexibel, ha lätt för dig att ta dig an nya uppdrag och söka stöd för att lösa uppgiften. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Hör gärna av dig om du har frågor och välkommen med din ansökan.

Villkor
Tjänsten är ett vikariat till och med 30 juni 2023. 

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.


Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 11 oktober 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024

Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024