Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift och vill bidra till att vi blir fler inom polisens IT-avdelning?

Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 35 500 medarbetare.

Vi söker dig som vill arbeta med administration, med fokus på IT-avdelningens kompetensförsörjning. Anställningen är tidsbegränsad.

För att trivas hos oss har du ett starkt personligt driv, en förmåga att parallellt arbeta med flera uppdrag samtidigt, genomföra och slutföra aktiviteter i linje med att stärka arbetet kring avdelningens kompetensförsörjning. Du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga.

Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Du kommer att ingå i en grupp som stöttar verksamheten och tillhandhåller strategiskt stöd inom kompetensförsörjning. Vi har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att ändras över tid.

Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.

Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.

Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att bistå i operativa uppdrag, där du kommer att planera, koordinera och administrera ditt eget arbete. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera säkra, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du kommer få varierande arbetsuppgifter vilka ligger i linje med våra gemensamma leveranser.

Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man inte bara jobbar för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.
Exempel på arbetsuppgifter

• Arbeta med administrativt stöd till IT-avdelningens chefer i rekryteringsärenden
• Samverka med HR-avdelningen i frågor som rör rekrytering
• Arbeta med administration kring interna och externa event riktade till IT-avdelningens chefer och medarbetare
• Arbeta med administration av ärenden relaterade till ARUBA
• Bidra och driva förbättringar inom området

I takt med att arbetsuppgifter eventuellt förändras ingår det i rollen att bistå i denna förändring.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieutbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst två års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete med inriktning personal/HR eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Mycket god kunskap i svenska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet från rekrytering inom offentlig sektor
• Kännedom om Polismyndigheten och dess verksamhet
• Erfarenhet av arbete inom större organisationer

Personliga egenskaper
• I aktuell roll är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra såväl inom IT-avdelningen som andra avdelningar inom myndigheten.
• Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd och når fram med ditt budskap.
• Du tycker om att självständigt driva ditt arbete framåt och kommunicerar prestigelöst med dina intressenter.
• Du är van att arbeta strukturerat och har ordning och reda och kan hantera många detaljer utan att tappa helheten.
• I övrigt så ser vi att du som person bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter och utmaningar.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14e oktober 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till rekryterande chef.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024