OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.
Riksbyggen marknadsområde Bohuslän Älvsborg söker en Administratör/Receptionist
Vi söker en strukturerad och social administratör. Du kommer att stötta verksamheten med administration och fronta verksamheten mot våra kunder och samarbetspartners.
Vad ska du göra?
Som administratör kommer du att vara ett stöd till våra chefer och medarbetare inom gruppen teknisk och ekonomisk förvaltning samt kundansvariga.
Du hanterar diverse administrativa uppgifter så som framtagning av rapporter, registrering i våra datasystem samt fakturor. Du arbetar med beställningar och digitala utskick, nyckelhantering, framtagning av statistik, inköp, posthantering och arkivering. Du är ett stöd till våra kunder vid faktureringsfrågor.
I rollen ingår även att vara kontorsansvarig. Vilket innebär utrustning, kontorsmaterial, felanmälan, kontakter med fastighetsägare och andra aktörer kopplade till lokalerna.
Tjänsten kan komma att förändras framöver utifrån de administrativa behov de olika avdelningarna är i behov av. Du är ”spindeln i nätet” och ett stöd till hela kontorets verksamheter, Bostad, Ombyggnad samt Intresseföreningen. Trivs du med ett mycket omväxlande och socialt arbete där du arbetar självständigt och får stor frihet att på egenhand lösa de utmaningar du ställs inför så kan den här tjänsten vara något för dig.
Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är ordningsam, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. Du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot kvalificerad administration och ekonomi.
Det är viktigt att du är driven, självgående och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå. Har du erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande. Även erfarenhet av redovisningsekonomi är meriterande.
Det är viktigt att du har mycket goda datorkunskaper där du snabbt sätter dig in i många interna system. Vidare är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I tjänsten förekommer viss bilkörning och tillgång till egen bil samt B-körkort erfordras.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Uddevalla. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 13 november 2022. När du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Du kommer därefter bli kontaktad av oss om du blir aktuell för en andra intervju.
Kontakt
Om du har frågor, kontakta Peter Lago, Marknadsområdeschef, telefon: 0522-654436 eller email: peter.lago@riksbyggen.se.
Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.
Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.