Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.



Vi söker nu en administratör till verksamhetsområdet Hemtjänst! 

Hemtjänstens verksamhetsområde består av 12 hemtjänstenheter, nattenhet, enhet för larm och service samt administration och utveckling.

Inom hemtjänstens verksamhetsområde arbetar cirka 450 medarbetare. Vi behöver nu anställa en administratör till vårt glada gäng då vår kollega går vidare till nya spännande uppdrag i förvaltningen.

Som administratör hos oss är du en viktig pusselbit i vår verksamhet och ser till att internservicen fungerar effektivt och alltid med ett bemötande som är förenligt med vår värdegrund. Du levererar hög serviceanda, eget driv samt mycket god initiativförmåga tillsammans med härlig positiv energi. Du arbetar i ett team med övriga administratörer och chefer.

Arbetsuppgifter
En stor del av arbetet är administrativt arbete kring bemanning och anställning. Det innebär bland annat att du skriver anställningsavtal, lägger behörigheter och introducerar nya medarbetare i aktuella IT-system samt upprättar scheman.  Din roll är även central i flödet vid beställning av varor/tjänster och fakturahantering. Arbetet innebär mycket kontakter och samverkan med chefer samt medarbetare. Del av befattningen innebär även bemanning i vår reception.

Kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning med en administrativ inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete med personal-och bemanningsfrågor inom liknande verksamhet. Det är meriterande om du arbetat i Heroma, vårt personalsystem. God datavana är en självklarhet då mycket av arbetet sker i olika IT-system samt Office 365. Det är bra om du har kunskap och erfarenhet av schemaläggning och de lagar och ramverk som styr schemaläggningsprocessen.  Då arbetet ibland innebär transporter eller besök ute i vår verksamhet behöver du ha B-körkort.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du gillar att ha kontakt med människor och har förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Då vi jobbar i team och du har daglig kontakt med många olika medarbetare, är samarbetsförmåga en viktig egenskap. Intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra är utmärkande drag hos dig och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du har stor initiativförmåga, kan organisera, strukturera och prioritera ditt arbete under arbetstoppar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Vad erbjuder Karlstad kommun?

Du har som anställd i koncernen Karlstads kommun en rad förmåner. Du kan bland annat hyra kommunens stuga i Sälen eller bo på Sunna semesteranläggning på Tjörn till ett bra pris. Möjligheten finns även till bruttolöneavdrag för personalbil, personalcykel samt löneväxling till pension. Kommunens eget friskvårdscenter Haga Motion, är öppet för alla anställda i koncernen. Här finns bland annat styrketräning, spinning, gympa, cirkelträning samt massage. Koncernens friskvårdsbidrag finns att nyttja via Epassi samt att du som anställd erbjuds möjlighet att delta i olika motionslopp inom kommunen.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024