Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.
 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu två administratörer till våra administrativa enheter.

En av tjänsterna är tillsvidareanställning där huvudfokus i tjänsten är att bemanna receptionen där du är förvaltningens ansikte utåt mot våra medborgare. Arbetet innebär bland annat att ta emot besökare och besvara frågor per telefon och hänvisa till rätt mottagare. Hantera inkommande och utgående post, ta emot inkomna handlingar, agera internt stöd till handläggare, boka och beställa olika tjänster samt andra administrativa arbetsuppgifter.

Den andra tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 6 månader och riktar sig mot social- och omsorgsförvaltningens enheter och innebär att vara ett administrativt stöd till chefer och handläggare. Arbetet innebär bland annat att boka och beställa olika tjänster samt andra administrativa arbetsuppgifter såsom fakturahantering, registrering av ärenden i verksamhetssystemet Treserva och Lifecare, framtagning av olika statistikunderlag och rapporter mm. 

Vi arbetar i lokaler belägna i centrala Linköping och arbetstiden för samtliga tjänster är förlagd kontorstider måndag-fredag.

Din arbetsplats
Social- och omsorgsförvaltningen bedriver en socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser. Vi utgår från ett systemteoretiskt synsätt och ett helhetsperspektiv. Vårt mål är att möta varje individs behov på hans eller hennes nivå, där förtroende, delaktighet och samverkan är nyckelbegrepp. Social- och omsorgsförvaltningen består av avdelningarna Barn och unga, Vuxna, Äldre samt Staben. 
Social- och omsorgsförvaltningens administration tillhör Staben. Administrationen består av ca 47 medarbetare som som är uppdelade inom två ansvarsområden Stödprocesser och Kärnprocesser. Stödprocesser bemannar funktioner såsom reception, post, diarium och annan intern service på förvaltningen, Kärnprocesser ger administrativt stöd till alla social- och omsorgsförvaltningens enheter.

Du som söker
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du dessutom har utbildning inom lågaffektivt bemötande samt hot och våld. Vidare är det positivt om du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med administrativt arbete och/eller har erfarenhet av arbete i reception. 

Då datorn är ett av dina främsta arbetsredskap och du dagligen använder olika system och digitala verktyg krävs det att du har en god datorvana. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemet Treserva-PROD, Lifecare samt Unit4. God kunskap om hur en kommunal verksamhet fungerar och vilket stöd som går att få som medborgare är önskvärt. Arbetet omfattar såväl dokumentation som kommunikation med andra vilket ställer krav på svenska och engelska både i tal och skrift. Behärskar du ytterligare språk i tal och skrift ser vi det som ett stort plus. 

För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och tillmötesgående samt ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar eget ansvar för dina uppgifter och är bra på att planera samt organisera ditt arbete på ett självständigt sätt. Då arbetsplatsen står inför en omställning som går mot digitaliserade processer så söker vi dig som kan se möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vidare behöver du arbeta bra med andra människor och vara trygg, stabil och kunna skilja på det personliga och professionella.

I den här rekryteringen kan vi komma att använda tester som en del av urvalet.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning och tidsbegränsad anställning på 6 månader med möjlighet till förlängning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 10347

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024