OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör arbetar du med diarieföring, dokumenthantering, arkivvård och andra förekommande administrativa uppgifter i nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare och förvaltningschef. Du kan ibland agera sekreterare i samband med nämndens möten och i övrigt utgöra backup för nämndsekreteraren. Det krävs att du är flexibel och vill lära nytt.
Tjänsten är placerad inom teknik- och serviceförvaltningen med förvaltningschef som närmaste ledare.
KVALIFIKATIONER
Det är ett krav att du har gymnasieexamen och meriterande om du har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Du har minst två års erfarenhet av diarieföring, dokumenthantering, arkivvård och andra administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning.
Som person är du stabil, serviceorienterad, strukturerad och noggrann. Du är ansvarstagande, van att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Du är lösningsorienterad och tycker det är viktigt att hålla dig à jour inom ditt område. Du har goda datakunskaper och har erfarenhet av arbete i public 360°. Du uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet.
Du har vidare en hög social kompetens och har lätt att samarbeta med andra. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Birgitta Melkersson
0320-217485
Mona Larsen Jones, Kommunal
Enhetschef Maria Forsman Franzén
0320-217496
Rekryteringskonsult Experis Karina Andersson
033-23 74 62
Therese Lindh, SACO
0320-217216
Vision Birgitta Swedblom
0320-21 70 48
Enhetschef Lisbeth Hultin
0320-21 78 36
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052