Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Affärsstöd är navet i vår operationella verksamhet på Sileo, och när medarbetarna fick frågan hur de skulle beskriva teamet blev svaret:

Vi är ett härligt team som dagligen ansvarar för en rad varierande arbetsuppgifter. Vår avdelning fungerar som ett stöd till övriga avdelningar i verksamheten vilket gör att vi har mycket kontakt med många olika personer i de olika teamen. Vi hjälps åt att utveckla varandra både i teamet, andra avdelningar samt arbetet framåt.”

Du kommer att få möjlighet att delta i projekt som utvecklar och förbättrar vår vardag på Sileo liksom våra kunders livskvalitet. Vi kombinerar arbete med mycket skratt och stark gemenskap!”

Om rollen
Affärsstöd är Sileos renodlade administrativa team där alla administrativa uppgifter är samlade. Affärsstöd skapar förutsättningar för att övriga team inom Operations ska kunna hjälpa fler kunder och samtidigt öka vårt kassaflöde. I teamet är vi generalister och kan lite om allt som faller inom ramen för Operations.

Operations består av team med handläggare, rådgivare, jurister och så klart administratörer - och det är här vi behöver dig!

Som administratör kommer du få bli en del av ett team som idag består idag av fem medarbetare som stöttar övriga avdelningar i Operations i flertalet administrativa uppgifter kopplat till vår verksamhet. Det är en arbetsgrupp som jobbar tätt tillsammans. I rollen arbetar du brett med en mängd olika uppgifter som rör alltifrån post- och adresshantering till dödsbon, konkurser samt skuldsanering.

Vem vi söker
Vi söker en varm och engagerad kollega. Du trivs i administrativa roller där du får vara med och förbättra samt effektivisera processer. Arbetet förutsätter att du är ansvarstagande och självgående, men även trivs i samarbete då teamet ofta hjälps åt och arbetar tillsammans med vissa uppgifter.

Affärsstöd har mycket internt informationsutbyte med andra avdelningar på Sileo såsom handläggare och systemansvariga. Vi ser därför att du är en person med positiv och hjälpsam attityd som gärna svarar på frågor och främjar samarbetet mellan avdelningar.

Vidare tror vi att du är en person som gärna utmanar gamla tankesätt, vill vara med och driva digitalisering och automatiserade processer framåt samt ser förändring och utveckling som något positivt.

Krav för tjänsten:

- Du talar flytande svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift

Meriterande för tjänsten:

- Du talar och skriver god engelska.
- Du har tidigare erfarenhet av inkassobranschen.
- Du har tidigare erfarenhet av systemet NOVA.




Om tjänsten

- Visstidsanställning med start enligt överenskommelse, men senast 1 februari
- Anställning till den 31 augusti 2023
- Heltid (40 h/veckan)
- Tjänsten är förlagd till vårt kontor som ligger vid Lilla Bommen


Förmåner

- Friskvårdsbidrag på 3000 kr per år
- Träning på arbetstid 1,5 h i veckan
- Tjänstepension enl. ITP1
- Föräldralön
- Försäkringar (sjukförsäkring, livförsäkring, arbetsskadeförsäkring)
- Möjlighet att volontärarbeta på Göteborgs Stadsmission 2 tillfällen per termin. Här hjälper du till att servera frukost till hemlösa och socialt utsatta personer.
- Trevliga events med personalen och en härlig företagskultur där vi tar hand om varandra. Vi pratar mycket om vikten att vara snäll, både mot varandra i personalen och mot våra kunder.
- Gemensam frukost en gång i månaden.



Om oss
Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.

Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller Sileo som bolag är du varmt välkommen att kontakta Tf Teamchef Nina.almqvist@sileokapital.com Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sileo Kapital
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024