Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Bergslagens Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 85 500 invånare i Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga och Degerfors kommuner. Organisationen består av 85 heltidsanställda och 111 deltidsanställda fördelade på åtta brandstationer.
Arbetsuppgifter
Du arbetar med löpande diarieföring, expediering och posthantering samt säkerställer att processen sker i enlighet med lagens krav på ett effektivt och transparent sätt. Du stödjer vidare övriga i organisationen med dokumenthanteringsfrågor och ansvarar för utlämnande av allmän handling, inklusive arbete med sekretessprövning. Vi arbetar ständigt med att digitalisera oss och därför kommer du att arbeta med att utveckla digitala processer och ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem. Arbetet innebär också utvecklingsarbete inom de administrativa arbetsuppgifterna. Som nämndsekreterare ansvarar du för kallelser, protokoll, expediering av protokoll och handlingar, stöd och service till nämndens ordförande och förbundets medarbetare. I tjänsten ingår även fakturahantering, fakturering samt övriga ekonomi och administrativa arbetsuppgifter.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av arbete som administratör eller en annan roll som givit dig erfarenhet av offentlig förvaltning. Du har god kunskap om de lagar och regler som styr offentlig verksamhet.
Personliga egenskaper
Du har ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du förväntas ta ett stort eget ansvar för dina uppgifter vilket du gör genom att självständigt planera och styra ditt arbete. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Arbetet innebär mycket kontakter med medarbetare och allmänheten där det är av vikt att du är serviceinriktad och uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt om anställningen
Tillsvidareanställning, Provanställning kan komma att tillämpas.
Heltid, dagtid
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas, lämna gärna löneanspråk i din ansökan.
Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer. Vi arbetar aktivt med mångfald inom räddningstjänsten och eftersträvar en jämnare könsfördelning.
Vi kallar till intervju löpande så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din skriftliga ansökan till info@brt.se
Ange ”Ansökan Administratör” i rubrikraden.
Kontaktperson
Förbundschef Peter Backman, 0586-636 29
Fackliga företrädare Vision, Kommunal eller Ledarna nås via växeln 0586-636 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergslagens Räddningstjänst KRISTINEHAMN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 9 december 2022

Besöksadress

Brandkårsvägen 2
None

Postadress

Box 424
KRISTINEHAMN, 68129

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024