OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa till under ett projekt hos kund när de går över till ny ERP-miljö nästa år? I samband med detta
kommer vi bemanna upp under uppstartsskedet för att säkerställa att vi kan hantera inköpsordrar, fakturor samt
data relaterat till dessa flöden så vi inte får en back-log och i slutändan försenade fakturor eller inköp som inte
hinner hanteras.
Start: omgående -2023-03-01
Arbetsgivare: Randstad AB
Arbetstider: Måndag till fredag, kontorstider och på plats.
Plats: Hjorthagen, Stockholm
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2022-11-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Löfdahl, lisa.lofdahl@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald
Ansvarsområden
Projektspecifik uppdragsbeskrivning:
Hantering av inköpsanmodan kopplat till arbetsorder och arbetsuppgifter i IFS.
Hantering av inköpsorder som skapas från inköpsanmodan, både nytt inkommet samt migrerad transaktionell data som skall återskapas, göras komplett och skickas för godkännande.
Hantering av fakturor mot de transaktioner som nämns ovan för att stötta att det totala flödet hålls vid liv och inte blir försenat.
Övergripande Beskrivning:
Syftet är att få ett enhetligt arbetssätt som stöttar våra uppritade grundprocesser från ERP projektet så långt det
är möjligt, men även att skapa en trygg start där vi har tillräckligt med resurser för att kunna få en så mjuk
övergång till IFS med P2P processen som möjligt.
Målet för uppdraget är att inom P2P processerna ska kunna hantera alla inköpsanmodan samt
inköpsordrar med tillhörande fakturor på ett så smidigt sätt som möjligt, och att detta ej skapar förseningar internt
eller gällande betalning av leverantörsfakturor.
Kvalifikationer
Obligatorisk kompetens och erfarenhet:
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
IFS kompetens
Erfarenhet från Go-Live med ett ERP system.
God teamplayer som kan samarbeta i storgrupp, på plats samt digitalt.
Förutom detta delar du värderingarna: Nyfiken, Initiativ och Ansvar.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044