Administratör

Arbetsbeskrivning

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes har ett unikt regeringsuppdrag där ArkDes ska fungera som mötesplats för aktörer som deltar i debatten om de svenska städernas framtid och på så vis bidra till den nationella debatten om arkitektur, stadsplanering och politiken inom dessa områden. 

ArkDes administrativa enhet består av administrativ chef, personalhandläggare och IT-ansvarig, administrativ assistent, registrator/arkivarie, vaktmästare samt administrativ handläggare. Enheten behöver nu utökas med en administratör. Detta är en nyinrättad tjänst, vilket ger dig visst utrymme att själv vara med och forma rollen. Som administratör har du fokus på att stödja personalhandläggare och administrativ chef i förekommande administrativa uppgifter. Utöver detta kan andra administrativa uppgifter som rör enheten komma att ingå. 

Arbetsuppgifter 


• HR-administration, såsom beslut om anställning, hantera lön inför lönekörning, tidrapporter, kvitton samt on- och offboarding 
• Ansvara för kundfakturering, process- och rutinbeskrivning samt stödja kunder​ 
• Ansvara för leverantörsfakturagranskning och skapa underlag för manuell utbetalning, ordna abonnemang samt stödja verksamheten, ändra referens/fakturauppgifter​ 
• Strukturera dokumentation kring bokföring​ 
• E-postadministration, däribland hantering av myndighetens info- och ekonomimail 
• Back-up för registrator 
• Övriga administrativa uppgifter utifrån verksamhetens behov. 

Kvalifikationer 


Vi söker dig som har: 


• Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete, däribland löner och fakturahantering 
• Eftergymnasial utbildning, exempelvis YH eller motsvarande. 
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift 
• Mycket goda kunskaper om Officepaketet  


Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av löne- och ekonomihantering inom statlig verksamhet.   

För att lyckas i yrkesrollen som administratör måste du vara serviceinriktad, nyfiken och ha ett proaktivt fokus. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo. Du behöver vara en person som tar egna initiativ, är flexibel, har god samarbetsförmåga och som är duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt. 

ArkDes välkomnar sökande som kompletterar museet om jämställdhet och mångfald. 

Praktiska upplysningar 

Varaktighet/arbetstid: 

Tjänsten avser en tillsvidare anställning med en arbetsomfattning på heltid.  

Tillträde snarast. 

ArkDes tillämpar individuell lönesättning. 

Arbetsplats 

Arbete sker på Skeppsholmen. Viss flexibilitet finns kring arbete hemifrån. 

Förmåner 

Friskvårdstimme 

Friskvårdsersättning motsvarande 2500 kr per år 

Rabatter för museibesök 

Ansökan 

Välkommen med din ansökan; personligt brev och CV. Du söker via länken ”Ansök” längst ned i annonsen. 

Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast 230108. Ange referensnummer.   

Kontaktpersoner 

Upplysningar lämnas av Asif Chowdhury, administrativ chef. 
Fackliga företrädare är Stefan Mossfeldt och Adolfo Vega för ST. 
Samtliga nås via vår växel på telefon 08-520 23 500. 

SACO-S centralt nås via DIK fraga@dik.se

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024