OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla och som tillsammans med oss vill vara med och utveckla Svedala kommun.
Uppdrag
Vi som arbetar på Stab och administration levererar tillsammans en service- och kvalitetsinriktad administration inom bland annat områdena bygglov, miljötillsyn, VA, gata och park och strategisk planering. Kontinuerligt arbetar vi för att utveckla våra arbetsprocesser för att på bästa vis kunna ge god service till medborgare och företagare.
Vi söker nu en administratör som kommer att jobba med huvudinriktning på bygglovsadministration. Som administratör arbetar du med diarieföring, utskick, arkivering och ekonomisk administration.
Under de senaste åren har vi jobbat med digitalisering inom bygglovssidan och under ditt första år blir det ditt uppdrag att, tillsammans med kollegor, slutföra detta projekt. Vi kommer också att fortsätta utvecklingen av olika digitala tjänster på miljösidan och där kommer du att ha en aktiv roll. I ditt uppdrag ingår också att arbeta med kommunikation (webb och andra texter). Rollen innebär även att vara systemadministratör för vårt ärendehanteringssystem EDP Vision.
Hos oss är du ett av våra ansikten utåt och en god ambassadör för verksamheten i dina kontakter- såväl internt som externt.
Kompetens
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete samt arbete i ärendehanteringssystem (gärna EDP Vision). Du behöver ha en avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har någon påbyggnadsutbildning inom plan- och bygg eller förvaltning/administration.
För uppdraget är det av vikt att du har erfarenhet av arbete i projektform samt digitala processer. Du behöver även ha en god systemförståelse eftersom du kommer att hantera olika typer av system. Vi ser att det är av vikt att du har någon erfarenhet av arbete med bygglovsprocessen, plan- och bygglagen eller byggverksamhet.
Vi ser gärna att du är van vid att hantera kartor och ritningar och självständigt kan söka information om adresser mm i vårt GIS-system. Det är meriterande av att ha arbetat med nämndadministration.
För att lyckas i denna roll bör du vara serviceinriktad, initiativtagande och med lätthet tar du dig an nya uppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Med din personlighet bidrar du till stabilitet och trygghet i gruppen. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot medborgare.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Övrigt
Rekryteringen sker med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.
Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningstillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2 000 kr, förmånscykel, semesterväxling, löneväxling till pension.
Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.
Varmt välkommen med din ansökan!