OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Administratör till vår kund som är trafikmyndighet! I rollen som Administratör kommer du vara spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Du kommer vara behjälplig med olika administrativa uppgifter i verksamheten. För att trivas i rollen behöver du ha en god prioriteringsförmåga och vana att arbeta med många uppgifter samtidigt.
Exempel på uppdrag och ansvar:
Utföra dokumenthantering enligt vår kunds rutiner och riktlinjer.
Diarieföra handlingar i systemet EDIT samt vara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern part.
Hantera beställningar av IT och kontorsmaterial.
Fakturahantering i ekonomihanteringssystemet Agresso.
Vara behjälplig vid nyanställningar.
Medverka i verksamhetsutveckling, t.ex. framtagning av nya rutiner, utbildningsmaterial etc.
Vara behjälplig med arbetsuppgifter som närmaste chef önskar.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
- Gymnasial/högskoleexamen med inriktning ekonomi, samhälle, natur eller teknik
- Minst 3 års erfarenhet av daglig användning av Officepaketet
- Minst 3 års erfarenhet av handläggning och registrering av olika system så som ekonomi- och dokumenthanteringssystem, t.ex. Agresso, Webforum, EDIT
- God datorvana
- Mycket god svenska i tal och skrift
- Minst 3 års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (merit)
- Minst 5 års erfarenhet av att kunna läsa, förstå och redigera dokumentation med tekniskt och ekonomiskt innehåll inom transport- teknik eller infrastruktursektor (merit)
- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag av att delta i verksamhetsutvecklingsprojekt t.ex. framtagande och dokumentera nya rutiner och arbetssätt (merit)
Personliga egenskaper
I rollen som Administratör hos vår kund kommer du ha många kontaktytor vilket ställer krav på hög samarbetsförmåga och kommunikativa egenskaper. Vidare är du flexibel, strukturerad, noggrann, resultat- och lösningsorienterad samt har en god analytisk förmåga.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
30-40h/vecka. Vår kund önskar start 2023-02-20 och uppdraget förväntas löpa till 2023-12-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast då intervjuer sker löpande, första urvalet kommer ske 2023-01-05. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval.
Sökord: Administratör, Administration, Verksamhetsstöd, Stockholm