Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär ett delat uppdrag på två stödenheter inom Sektor Utbildning i Lerums kommun.
Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, planering, IT/IKT, utredning, handläggning, tillsyn och planering. Enheten består idag av 15 medarbetare och leds av administrativ chef.

Enheten för elevhälsa och utveckling är en stödfunktion som arbetar med att stötta förskolor och grundskolor i kommunen med utvecklingsfrågor samt med frågor inom elevhälsan. Enheten består av 13 medarbetare vilka har roller som specialpedagog, medicinskt ledningsansvar, psykologiskt ledningsansvar, utvecklingsledare och logoped. På enheten är också kommunens studie- och yrkesvägledare anställda. Enheten leds av enhetschef.



ARBETSUPPGIFTER
Till de aktuella enheterna söker vi nu en kundfokuserad administrativ assistent som ger god service och handläggning. Arbetet på de båda enheterna har många likheter och dina huvudsakliga arbetsuppgifter och uppdrag är bland annat:
Allmänt förekommande arbetsuppgifter inom administration och ekonomi såsom fakturahantering, granskning och kontroll av avtal, registrering och kontroll i olika system, inköp och beställningar. Upprätta och registrera bokföringsordrar, internfakturor, momsåtersökning.

På administrativa enheten kommer du att tillsammans med övriga inom administrativa gruppen att arbeta med olika uppgifter inom flera områden. Där är du en del av ett team och arbetsuppgifterna kan variera över tid.
På enheten för elevhälsa och utveckling arbetar vi nära varandra i olika samarbeten men du blir den enda administratören på enheten.

Du kommer arbeta i system som Proceedo, Platina, Procapita mfl.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration, samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ge god service och att arbeta både självständigt och i team. Du måste ha mycket god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och lyhörd samt har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter att utveckla arbetssätt och metoder är också viktiga egenskaper.

Urval av rekrytering kommer ske löpande. Skicka gärna in din ansökan redan idag!

Tillträde önskas ske omgående eller utifrån överenskommelse.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Sektor lärande
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Liknande jobb


1 november 2024