Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Att vara administratör hos oss innebär att vara ett stöd till ledningen och verksamheten.
Du arbetar förvaltningsövergripande och kommer att ha daglig kontakt och ge service till chef, medarbetare och övriga professioner. 

Tjänsten är placerad inom Verksamhetsstöd som är en ny funktion på Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen from 1 februari 2023. Här kommer Du  att ingå i en administrativ grupp, där du har möjlighet att medverka och bygga upp strukturen för administratörgruppens arbete. Vår målsättning är att genom effektiva administrativa processer skapa de bästa förutsättningarna för våra chefer, verksamheter och medarbetare. I din roll som administratör hos oss, kan du medverka i utvecklingsprojekt samt arbeta med ständiga förbättringar inom administrationen.

Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter inom personal- och löneadministration, viss fakturahantering och arbete inom ärendehantering. De administrativa system som främst används är Heroma, Unit4 och W3D3. Även om arbetsuppgifterna utförs med olika administrativa verktyg, handlar uppdraget i grunden om att ge service och skapa goda förutsättningar för förvaltningen. Då ingen dag är den andra lik och att olika ärenden dyker upp under arbetsdagenens gång, behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ha en positiv inställning till förändringar. 

Arbetstiden är förlagd måndag-fredag och vi tillämpar flextidsavtal. 

Din arbetsplats
Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen är en ny förvaltning som startade januari 2022. Förvaltningen arbetar strategiskt med arbetsmarknads- och integrationsinsatser samt olika utvecklingsprojekt som rör sysselsättning, etablering och integration. Förvaltningen arbetar mot Arbetsmarknadsnämnden och består av ca 330 medarbetare. 

Förvaltningsstaben består av förvaltningsledning och medarbetare med olika specialistområden. Inom staben arbetar idag cirka 30 medarbetare. I din roll som administratör arbetar du tillsammans med andra administratörer inom funktionen verksamhetsstöd för att ge stöd och service i det administrativa arbetet till chefer och verksamheten. 

Vår administrationsfunktion finns både på Barnhemsgatan 2 samt på Nygatan 19 i centrala Linköping.

Du som söker 
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, gärna inom administration eller ekonomi. Har du en eftergymnasial utbildning inom det administrativa området ses det som meriterande. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete med löne-, personal- och/eller ekonomiadministration. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska språket för att kunna utföra förekommande dokumentation och kommunikation med andra.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet och som ser möjligheter i att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Du arbetar självständigt och strukturerat och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta deadlines. Du har god serviceförmåga och kan se de behov som finns inom det administrativa uppdraget. Vidare samarbetar du bra med andra och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du är noggrann och väl medveten om kvalitetsstandards.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Tillträde: Efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10765

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024