OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Under våren kommer vi att genomföra en omorganisering av socialförvaltningens administrativa stöd och vi söker nu dig som vill vara med och bygga vår nya enhet. Som administratör hos oss är du en av ca. 18 kompetenta medarbetare med olika uppdrag inom administration eller inköpsområdet. Vi stödjer primärt cheferna inom fem områden: inköp och upphandlingar, ekonomiadministration, personaladministration, socialadministration och telefoniadministration. Det kan, beroende på kompetens och erfarenhet, finnas möjlighet att vara med och påverka inom vilket eller vilka områden man vill verka. Vi strävar efter att skapa möjligheter för de medarbetare som vill professionalisera sig inom något av våra stödområden men också att möjliggöra för dem som vill arbeta bredare inom flera områden. Vi arbetar aktivt med att skapa delaktighet och vi tror att tillhörighet till såväl processgrupp som enhet och förvaltning är viktigt för att vi ska lyckas med vårt uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, personalområdet eller administration. Vi tror också att du har erfarenhet av administrativt arbete och gärna att du har erfarenhet av arbete med ett eller flera av Göteborgs stads administrativa system( ex. Agresso, Hypergene, Personec, Proceedo och Treserva). Dessutom är en god digital vana meriterande.
En förutsättning för att lyckas hos oss är att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.
Du har vidare en förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du har också intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.