Administratör

Arbetsbeskrivning

Administratör Äldreomsorgen 75-100%
Omsorgsförvaltningen i Tanums kommun söker en administratör som främst ska arbeta  med personal- och löneadministration, men också kunna utföra planeringsarbete kring omsorgstagare inom våra verksamheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast och tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Som administratör hos oss arbetar du i första hand med löneadministration och personalplanering på uppdrag av enhetschef. Du  har mycket kontakt med andra yrkesgrupper inom förvaltningen, bland annat omvårdnadspersonal, enhetschefer, verksamhetsplanerare och andra administratörer. I arbetet kan också kontakt med omsorgstagare och anhöriga ingå. Du fungerar som en sammanhållande länk i verksamheten.

Som administratör förväntas du med en helhetssyn kombinera omsorgstagarens behov med verksamhetens optimala effektivitet och kvalitet. I uppdraget ingår bland annat schemaläggning, korttidsrekrytering av personal och  att bistå enhetschefen med andra administrativa uppgifter. Vi kan erbjuda ett omväxlande och meningsfullt arbete med stor möjlighet att göra skillnad för våra omsorgstagare.

Kvalifikationer
Du är en person med mycket god analytisk och logistisk förmåga och du trivs att arbeta med både administration och människor. Du är ansvarsfull och kan kombinera våra omsorgstagares behov med personalschema inom ramarna för verksamhetens resurser. Du har även en social förmåga och kan bemöta omsorgstagare, närstående och medarbetare på ett bra sätt. Flexibilitet i arbete och förhållningssätt är en förutsättning då arbetssätt och uppdrag kan förändras snabbt.

Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller något som kan bedömas som motsvarande. Har du också erfarenhet av omsorgsarbete eller en omvårdnadsutbildning är det positivt.  Vi lägger stor vikt vid att du har god samarbetsförmåga och personlig lämplighet för uppdraget.
Flerårig arbetslivserfarenhet av arbete med administration och löneadministration är betydelsefullt. Vi vill också att du är skicklig på att hantera datorer i allmänhet. I våra verksamheter använder vi system som Personec,  TimeCare, TimePool. Kan du också TES och Treserva är det meriterande.

Övrigt
Månadslön och övriga anställningsförmåner enligt gällande kollektivavtal. Tanums kommun eftersträvar att vara en rökfri arbetsplats, därför uppskattar vi att du är rökfri. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.
Du är välkommen med frågor till enhetscheferna Åsa Engedotter  tfn 0525-184 24, Blagica Strojamnov tfn 0525-185 41 eller Katarina Gedda 0525-180 83. Information om facklig representant lämnas av personalkontoret tfn 0525-180 00.
Vi vill ha din skriftliga ansökan med löneanspråk och meritförteckning (inga betyg) märkt med ref nr "124" senast 2016-05-15 via annonsen på www.tanum.se/jobb.

Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fackliga företrädare
0525-20175
enhetschef Sara Weststrand
0525-18559
administratör Anette Johansson
0525-18181
enhetschef Bente Dahlgren
0525-18566
Via växeln
0525-18000
avdelningschef Bo Hedström
0525-18169
enhetschef Anna Almén
0526-19484
områdeschef Anette Nyberg
0525-18085
avdelningschef Sirene Johansson
0525-18323
enhetschef Karin Eriksson
0525-18440

Sammanfattning

Besöksadress

Apoteksvägen 6
Tanumshede

Postadress

None
Tanumshede, 45781

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024