Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.

Är du intresserad av arbete inom tobaks- och alkoholområdet? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Då har vi ett jobb som väntar på dig!

Vad ska du jobba med?
Vi söker dig som vill i samarbete med en arbetsgrupp ta huvudansvaret för registrering av b.la. tillstånd och försäljningsstatistik i vårt centrala Alkohol- och tobaksregister. Du kommer vidare att:


• Besvara servicefrågor om Alkohol- och tobaksregistret och Kunskapsprov från kommuner, länsstyrelser och näringsidkare.
• Genomföra registervård, administrera användarkonton och ta ut olika typer av rapporter och statistik ur systemen.
• Delta i myndighetens arbete i övrigt såsom enhetsdagar, arbetsgruppsmöten, verksamhetsutveckling mm.

I vissa perioder kan även administrativt stöd till enhetschef bli aktuellt.

Vem söker vi?
Krav för anställningen:


• Gymnasieutbildning.
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete eller handläggningsarbete.
• Flerårig erfarenhet av arbete med registerhållning eller systemadministration.

Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss:

Mycket stor vikt läggs vid:


• Personlig lämplighet för anställningen såsom mycket god samarbetsförmåga, noggrann, serviceinriktad, strukturerad och kommunikativ.
• Erfarenhet av arbete som administratör eller handläggare på statlig myndighet.
• God datorvana och kunskaper inom MS Office (Word, Excel, Power Point och Outlook)

Stor vikt läggs vid:


• Erfarenhet av att arbeta med statistiksammanställningar.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Vad gör enheten?
Enheten för alkoholprevention har ett övergripande ansvar för tillsyn över verksamhetsutövare och tillsynsvägledning av regionala och lokala myndigheters tillsynsarbete enligt bestämmelserna i alkohollagstiftningen. Enheten ansvarar även för att sammanställa, analysera och förmedla kunskap inom alkoholområdet, i syfte att förebygga ohälsa.

Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.

Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör med placering på vårt kontor i Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40% av din arbetstid.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Marie Risbeck, telefon 010-205 29 24.

Fackliga företrädare är för SACO Marlene Olsson Vargas, telefon 010-205 25 37, och för OFR/S Sujata Maini, telefon 010-205 22 73.

Ansökan
Välkommen med din ansökan till befattningen som administratör hos oss!
Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan.

Ansök senast 2023-03-22 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 00800-2023-2.1.1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folkhälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Besöksadress

Nobels väg 18, Solna
None

Postadress

NOBELS VÄG 18
Solna, 17165

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

Medlemsadministratör med systemvana

Medlemsadministratör med systemvana

21 november 2024