OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör till Socialtjänsten inom familjehemsvården.
Vill du göra skillnad för Södertäljes barn och unga och arbeta inom en socialtjänst med bra stöd, bra struktur och tydliga rutiner? Då är det just dig vi söker.
En dag på jobbet
I ditt arbete som administratör hos oss på Placeringsenheten stödjer du socialsekreterare,familjehemssekreterare,gruppledare och enhetschef med olika administrativa arbetsuppgifter. Detta är en administrativ roll där ett gott samarbete, flexibilitet, social kompetens och god service prioriteras mycket högt. I rollen har du många kontaktytor både internt och externt.
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- ta fram information ur databaser och system
- sammanställa material
- administrera och skicka in ärenden till utskott och nämnd
- hantera ersättning från föräldrar då barn är placerade utanför hemmet
- akthantering och arkivering
- hantering av begäran om utlämning av handlingar
- ansvara för bokningar av olika slag
- vara ett stöd kring att organisera och beställa till planeringsdagar, aktivitetsdagar etc.
- att vara en del av introduktion för nyanställda
- hantering av gemensamma brevlådor
- täcka upp i receptionen vid behov
Vem är du?
Vi söker dig som är en skicklig administratör med intresse och god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är snabb och självgående samt van att hantera sekretess och känslig information. Du har även kunskap om hur en kommunal organisation fungerar. En stor del av arbetet kommer att ske med hjälp av Officepaketet men även via andra system, varför vi söker dig som är van vid olika system och snabbt lär dig nya.
Som person är du positiv och lösningsfokuserad. För att klara av arbetet måste du vara strukturerad, ordningsam samt ha en god organisationsförmåga och gilla att ge andra en god service. Du behöver kunna ta egna initiativ samtidigt som det är viktigt med god samarbetsförmåga eftersom att du kommer att arbeta tillsammans med många olika personer. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och lyhörd. Det krävs av dig att du kan arbeta produktivt i en stressad miljö och att du kan behålla lugnet och upprätthålla en positiv attityd till arbetet och kollegor.
Krav:
- Erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, t.ex. som administratör inom socialt arbete, chefssekreterare, ledningsassistent.
- Erfarenhet av att arbeta i en kommunal organisation
- Goda kunskaper i Officepaketet samt generellt goda datakunskaper
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Meriterande:
- Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Relevant högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom exempelvis administration, kontor, ekonomi, beteendevetenskap, juridik och/eller sekretess
- Erfarenhet av verksamhetssystemet Combine
- Behärskar ytterligare språk
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Du erbjuds friskvårdsbidrag motsvarande 3000 kronor per år och möjlighet till semesterväxling. Vi arbetar efter årsarbetstid vilket innebär att du har möjligheter att lägga upp dina arbetstider flexibelt.
För mer detaljerad information kring våra förmåner se vår externa hemsida.
Välkommen till oss!
Placeringsenheten består av 16 socialsekreterare, 11 familjehemssekreterare, 1 administratör, 4 gruppledare samt en resultatenhetschef. Vi tillhör resultatområdet Barn och ungdom som innehåller både förebyggande enheter, öppenvård och myndighetsutövande enheter. Barn och ungdom sitter i kontorslandskap i gemensamma lokaler ca 10 minuters promenadavstånd från centrum.
Vi har ett engagerat och nära ledarskap på enheten och är en dynamisk arbetsgrupp med gott arbetsklimat.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.