Administratör

Arbetsbeskrivning

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Vi hoppas att Du är intresserad av att bidra med din erfarenhet och kompetens!
Hamn- och gatuförvaltningen har en central roll i både de stora samhällsbyggnadsprojekten och i löpande grön-, trafik- och infrastrukturfrågor.
På vår förvaltning är det högt i tak och vi är stolta över vår trivsamma arbetsplats. I både stort och smått arbetar vi efter kommunens övergripande vision: År 2025 ska Varberg vara Västkustens kreativa mittpunkt.
Vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med kompetenta och intresserade kollegor, näringsliv och boende i ett växande och trevligt Varberg.
Som en av våra administratörer på förvaltningen blir du en mycket viktig del i vårt gemensamma arbete med att ta Varberg in i framtiden. Välkommen till oss!

Henrik Petzäll, förvaltningschef




ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med övriga administratörer på förvaltningen kommer Du att arbeta med i huvudsak nedanstående arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med allmänna kontors- och administrationsuppgifter. Inom vår ekonomiadministration gäller det exempelvis fakturahantering och utanordningar och inom vår personaladministration kan det exempelvis vara skapande av anställningsbevis, tidredovisning, flexsystem och schemaläggning. Du kommer också arbeta med strukturen för hur vi lagrar digitalt material samt framtagande av olika typer av mallar och rutiner. Du kommer hantera olika beställningar, bokningar och inköp.
Du kommer också vara en viktig resurs i vårt kommunikationsarbete där du tillsammans med vår kommunikatör stödjer andra medarbetare med kommunikationsarbetet. Du hjälper till med att skriva kortare texter och publicera information på våra interna och externa webbplatser.
Du kommer som registrator i vårt diarie- och ärendesystem att arbeta med att se till att förvaltningens medarbetare har ett ändamålsenligt och effektivt stöd i hanteringen av inflödet av olika ärenden och att en korrekt och rättssäker ärendehantering upprätthålls för medarbetare, medborgare, näringsliv och besökande.
Telefonen för felanmälningar och synpunktshantering bevakar du och lotsar ärenden rätt. Genom ett gott bemötande och utifrån ett kundperspektiv är du en självklar ingång till förvaltningen både för andra delar av kommunen och externa parter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna har många bollar i luften och är en skicklig koordinator. Du har en passande högskoleutbildning kanske i form av en kandidatexamen eller lämplig erfarenhet från arbete inom verksamhetsområdet. Du har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift vilket bland annat visar sig i att du snabbt kan fånga frågeställningar och därefter obehindrat formulerar pedagogiska och kommunikativa svar.
Vi tror att du är analytisk, noggrann, lösningsorienterad och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.



ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltningschef Stefan Eglinger
0340-881 45
Sveriges Arkitekter Andreas Lindqvist
0340-882 73
Vision Marie Gunsell
0340-881 30
Kommunal Tore Johansson
0340-882 74
Projektchef Martin Johansson
0340-881 33
avdelningschef och stadsträdgårdsmästare Liv Sonntag
0340-882 72
Kommunal Kristina Lundgren

Vision Ann-Sofi Berntsson
0340-88723
tf avdelningschef Liv Sonntag
0340-882 72
strategisk trafikplanerare Magnus Johansson
0340-886 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vid rekryteringen kommer urvalsprocessen ske fortlöpande, från och med att den första ansökan inkommer. .
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

43280
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024

Community Advisor for Student Housing

Community Advisor for Student Housing

10 oktober 2024