Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Nu utökar vi vår enhet med en kollega som ska arbeta med avgiftshandläggning, fakturor och boendesamordning.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta inom en kommunal organisation med administrativa uppgifter. Inom Biståndsenheten handläggs ärenden enligt Socialtjänstlagen samt Färdtjänst och Riksfärdtjänst. Enheten består av sex biståndshandläggare, en Teamledare, en färdtjänsthandläggare, en anhörigkonsulent, två demenskonsulenter och enheten leds av en enhetschef.

Dina arbetsuppgifter
Som Administratör är dina arbetsuppgifter är att samordna boendeplatserna inom Äldreomsorgen. Det innefattar att göra erbjudanden till personer som står i kö samt sköta kontakt med de kommunala boendena och exempelvis anhöriga. 

I arbetet kring avgiftshandläggning så gör du avgiftsbeslut utifrån brukares inkomster och utgifter, du ger god service till brukare och medborgare kring avgifter samt är delaktig i framtagande av informationsmaterial om avgifter. Arbetsuppgifter ingår som att hantera fakturor, mottagningsattestera samt hantera och åtgärda obetalda fakturor och dialog med ekonomiavdelningen för vidare hantering. Det ingår mycket samarbete med interna samverkanspartners och kommunens utförare av insatser enligt Socialtjänstlagen samt Hälso- och sjukvårdslagen. 

Det är meriterande om du har arbetat i systemen Treserva och Visma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/administration eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant för arbetsuppgifterna samt om du har en bakgrund inom vård- och omsorg. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig i tal och skrift. Goda datorkunskaper och intresse att arbeta i system och en fallenhet för det digitala och beräkningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du samarbetar bra med andra, såväl samarbetspartners som brukare och kollegor. Du gillar att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter. Du har god analytisk förmåga, är mån om att ge god service och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Som person trivs du med att arbeta självständigt, är strukturerad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. I tjänsten ingår en stor del telefonsamtal med medborgare och deras anhöriga så du behöver vara serviceminded och gott bemötande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid. Det finns möjlighet till distansarbete en dag per vecka. Lön och övriga anställningsvillkor efter överenskommelse i samband med anställning.

I Håbo har vi nära till olika externa och interna samverkansparter. I Uppsala län finns också en väl utvecklad FoU-verksamhet vilket ger möjlighet till forskningsanknuten verksamhetsutveckling och bra fortbildning.

Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Håbo Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024